Gierend geluid bij koude start
-
ptrustfull
Gierend geluid bij koude start
sinds ongeveer 1 maand staat mijn auto niet meer in de garage. kort nadat de auto buiten gestald werd hoor ik een gierend geluid die van de stuurbekrachtigingspomp lijkt te komen. het klinkt anders dan het geluid van een vsnaar. olie is op peil. als ik wat gas geef is het geluid direct weg. de werking van de stuurbekrachting is top. heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Gierend geluid bij koude start
Maakt hij dat geluid ook als je even gas geeft en dan weer stationair draait? Onze E36 drifters hebben dat beide ook gehad, daar was het slechts een drooglopend/versleten spanrol van de multiriem.

Daily: E46 323Ci Drift: E36 325
wat hardoxxx beschrijft komt mij bekend voor. Heb het ook bij een koude start vooral. Als je beetje gas geeft hoor je het, maar als je wat meer gas geeft gaat het weer weg. Maar stationair heb ik het niet.
DUs vervangen of invetten spanrol van de multiriem? Kost het veel zo een nieuwe multiriem en is dit zelf te doen?
DUs vervangen of invetten spanrol van de multiriem? Kost het veel zo een nieuwe multiriem en is dit zelf te doen?
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
-
streamline
mijn 325 heeft hetzelfde, als hij een nacht stilgestaan heeft en je start hem hoor je een soort gierend geluid, als hij dan een paar tellen loopt hoor je de riem iets piepen, na3 of 4 min lopen is het weg en hoor j eer niks meer van
De spanrollen zijn bijna niet te smeren, dat geluid komt omdat de rollen speling krijgen op de lagering denk ik. We hebben bij de drifters ervoor gekozen om ze te vervangen door nieuwe. Demonteren van je rollen kan je meer zekerheid geven. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt aandachtig heb gekeken naar mijn E46 blok dus ik weet niet of je ze er even makkelijk vanaf kunt als bij de E36. Daar moest je de visco eruit pakken om wat ruimte te krijgen en dan het dopje op de rol eraf wippen en daar dat de bout onder. Je hebt als ik het goed heb 2 rollen. Eentje is excentrisch en functioneert als spanner. Maar nogmaals, ik heb nog geen handen gelegd op mijn E46 blok dus of het hetzelfde is weet ik niet. Dan zou ik morgen eens in de werkplaats moeten kijken.Danishbmw schreef:wat hardoxxx beschrijft komt mij bekend voor. Heb het ook bij een koude start vooral. Als je beetje gas geeft hoor je het, maar als je wat meer gas geeft gaat het weer weg. Maar stationair heb ik het niet.

Daily: E46 323Ci Drift: E36 325