Wat zijn de consequenties van het los koppelen van de accu? Ik heb gehoord dat de E60 in een soort van veilige modus gaat?
Met andere woorden, kan je ongestraft de accu paar uur loskoppelen? Of ben je alleen je verbruikgegevens en tijd/datum kwijt??
Gevolgen loshalen van accu
Re: Gevolgen loshalen van accu
Je kan niet zomaar de accu loskopelen. BMW accu's zijn anti diefstal gechipt. Wanneer er via je kofferbak ingebroken word in je auto, kunnen ze je accu loskopelen, sleutelen wat ze willen (zonder bang te hoeven zijn voor het alarmsysteem), en als de klus geklaard is aankoppelen en wegrijden.
Om deze reden, als je je accu loskopelt en/of wilt vervangen door een ander. Dan moet de 'nieuwe''accu ingeleerd worden. Dit geld ook voor je eigen accu (dus loskoppelen/aankoppelen)
Om deze reden, als je je accu loskopelt en/of wilt vervangen door een ander. Dan moet de 'nieuwe''accu ingeleerd worden. Dit geld ook voor je eigen accu (dus loskoppelen/aankoppelen)
Ik heb gisteren 3 uur lang geklust aan de auto met losgekoppelde accu.
Na de werkzaamhede accu gekoppeld.
Enige was dat ik mijn tijd opnieuw moest instellen. Verder geen andere gevolgen.
Na de werkzaamhede accu gekoppeld.
Enige was dat ik mijn tijd opnieuw moest instellen. Verder geen andere gevolgen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- Kingfisher
- Contacteer:
Volgens mij ben je ook je verbruiksgegevens kwijt, evenals je gemiddelde snelheid. Verder kan het geen kwaad je accu los te koppelen.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Geen probleem, je bent idd alleen tijd en verbruiks data kwijt.
(Heb de laatste tijd nogal eens gesleuteld en de accu af gekoppeld)
(Heb de laatste tijd nogal eens gesleuteld en de accu af gekoppeld)
Bij een E60 kun je zonder problemen je accu loskoppelen.
Alleen je "kleine" geheugen wordt gewist, zodat je je datum/uur instelling opnieuw moet doen. Je verbruiksgemiddelden ben je kwijt.
Loskoppelen is in feite een "reset".
Ikzelf sluit altijd even een supplementaire accu aan (capaciteit heeft geen belang) om die gegevens niet te wissen.
Denk eraan dat je bij vervanging eenzelfde Ah-specificatie moet gebruiken, anders even laten inlezen bij de dealer.

Alleen je "kleine" geheugen wordt gewist, zodat je je datum/uur instelling opnieuw moet doen. Je verbruiksgemiddelden ben je kwijt.
Loskoppelen is in feite een "reset".
Ikzelf sluit altijd even een supplementaire accu aan (capaciteit heeft geen belang) om die gegevens niet te wissen.
Denk eraan dat je bij vervanging eenzelfde Ah-specificatie moet gebruiken, anders even laten inlezen bij de dealer.