Als ik in mijn 330CD 2004 het rechterraam naar beneden toe met de schakelaar, en ik wil hem weer omhoog doen met hetzelfde knopje, gaat ie nog verder naar beneden. De schakelaar doet dus wel wat, maar het raam wil niet omhoog.
Sluit ik de auto af en hou het knopje van de afstandsbediening ingedrukt, dan sluit het rechterraam wel.
Wat zou er kapot kunnen zijn ? schakelaar van mijn raam ?
Weet iemand een 'truc' om dit te kunnen herstellen ? of wordt het gewoon uitlezen?
raam gaat niet meer omhoog, e46 coupé
-
Re: raam gaat niet meer omhoog, e46 coupé
Hey Robbie,
Ik heb het zelfde probleem met mijn 318ci coupe uit 2002 met de bestuurdersraam. De raam gaat open ook al druk ik naar boven of naar beneden met het knopje. Met de sleutel kan ik hem weer dichtdoen, maar hier heb ik niets aan tijdens het rijden
Heb jij het probleem al kunnen oplossen of zijn er nog mensen die hier een oplossing voor hebben?
De schakelaar reageert dus wel als ik naar boven doe maar raam gaat dan omlaag ipv omhoog.
groeten
Ik heb het zelfde probleem met mijn 318ci coupe uit 2002 met de bestuurdersraam. De raam gaat open ook al druk ik naar boven of naar beneden met het knopje. Met de sleutel kan ik hem weer dichtdoen, maar hier heb ik niets aan tijdens het rijden

De schakelaar reageert dus wel als ik naar boven doe maar raam gaat dan omlaag ipv omhoog.
groeten
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Lijkt op comfort module...
Kan natuurlijk slechte massa zijn, dat kan de meest vreemde fouten geven.
Wat betekent comfort module, en waar zou er slechte massa kunnen zijn?bjornc schreef:Lijkt op comfort module...
gr
Ik heb het zelfde probleem met m'n 320 coupé uit '99. Rechterraam krijgt kuren als ik hem weer omhoog wil doen.
Heb ik het rechterraam open gehad en sluit ik de deur vervolgens schuift 'ie ook niet meer omhoog.
Lapmiddel is deur open, auto op contact, raam volledig omhoog waarna 'ie klein stukje naar beneden schuift. Hierna schuift het raam ook weer omhoog/omlaag bij openen/sluiten maar echt ideaal is dit niet.
Iemand een geniale ingeving?
Heb ik het rechterraam open gehad en sluit ik de deur vervolgens schuift 'ie ook niet meer omhoog.
Lapmiddel is deur open, auto op contact, raam volledig omhoog waarna 'ie klein stukje naar beneden schuift. Hierna schuift het raam ook weer omhoog/omlaag bij openen/sluiten maar echt ideaal is dit niet.
Iemand een geniale ingeving?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Comfort module was niet de juiste omschrijving. Het is de GM5 module als ik het goed heb.
Die regelt van alles en nog wat, oa de CV, en raambediening.
Die regelt van alles en nog wat, oa de CV, en raambediening.