Eind januari loopt m'n garantie af, dus ik heb 'm maandagavond maar weer eens bij Gerrit Jonkers gebracht om een paar dingen te laten fixen:
- Ruitenwissers deden raar -> ruitenwisserrelais vervangen
- Bonken in de voortrein -> Stabilisatorstangrubbers vervangen
- Regenwaterlekkage, vloer nat -> Vochtscherm in de deur gefixed
- controleren op swirl flaps -> bij aankoop naar gevraagd, ze zouden er niet in zitten. Hier op het forum werd gemeld dat ze er bij een automaat juist wel in zitten. En jawel, ze zaten erin.
Ook hebben ze meteen m'n ruitensproeierreservoir gevuld, daar brandde het lampje van
Dit keer kreeg ik een fijne leenslet mee, een echte 316i e36. Had ik de vorige keren ook, alleen had ik toen een crisisuitvoering die zelfs geen toerenteller had. Dit keer was het een hele late e36, met clima control (links en rechts gescheiden!), middenarmsteun, elektrische ramen, 3e remlicht, parkeersensoren, buitenthermometer, 2 airbags. Volgens mij net ingeruild ofzo, er zaten overal nog plakbandjes waar verkoopbriefjes hadden gehangen. Zag er best netjes uit:
Het viel me op dat de muziek zo hard boenkte, dus heb ik na een tijdje toch maar eens in de kofferbak gekeken. De tweeters in de hoedenplank deden vermoeden dat de vorige eigenaar wel van een stukje muziek hield. En inderdaad:
Nadat ik de basinstellingen dus een beetje had aangepast was het best uit te houden in de leenslet. Wel jammer was dat er rechtsachter een hard brommend geluid vandaan kwam, ik vermoed van een wiellager. En waarom er roze binnenverlichting in zat zal ik wel nooit begrijpen....
In elk geval is het gebonk op slecht wegdek nu weg en werken de ruitenwissers en regensensor weer zoals het hoort. Wel jammer dat ze het alarm zijn vergeten na te kijken, het lampje knippert als ik 'm op slot doe. Ik vermoed dat de motorkapschakelaar stuk is, maar heb nu geen zin meer om er nog over te gaan zeuren.