BMW 320 24V Touring Koppeling problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
siga

BMW 320 24V Touring Koppeling problemen

Bericht door siga » 03 jan 2012, 15:34

Hallo ik ben stephen,

Heb sinds 3jr een 320 24V Touring uit 2000, ik heb in die 3jaar al heel wat problemen gehad met de touring in de 1e jaar een stuurbekrachtigingspomp stuk gegaan tijdens vakantie in zuidfrankrijk, cruise control veertje tbv kopp.pedaal stuk en afgelopen zomer Draagarmen(kompleet) voor vervangen links en rechts en nu zit ik met een koppelings probleem het begon tijdens de terug reis van spanje naar nederland afgelopen zomervakantie toen de CC het ineens niet meer deed, en de aangrijpingspunt van de kopp.pedaal in één keer heel laag is geworden en de versnellingspook gaat tijdens het schakelen heel moeilijk in zijn gangen alsof er niet genoeg vrijgave is... vooral bij de eerste en de achteruit versnelling en tijdens het schakelen van 4 naar 5 is de pook soms weerstandloos helemaal slap? Afgelopen week is het me opgevallen dat de kopp.pedaal heel laag stond en deze met m'n voet terug getrokken, nu is de aangrijpingspunt weer hoog en de CC doet het ook weer maar de versnellingen gaan nog steeds heel moeilijk in hun gangen... alsof er niet genoeg druk wordt opgebouwd voor vrijgave tijdens het intrappen van de kopp.pedaal. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb hier en daar al wat nagevraagd de één zegt Hoofd Kopp.cillinder of Hulp Kopp.cillinder en de ander zegt kopp.plaat + drukgroep + druklager vervangen.
Wie kan mij een duidelijke advies geven hierover? Alvast bedankt.

Groetjes, Stephen
Laatst gewijzigd door siga op 04 jan 2012, 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom_

Re: BMW 320 24V Touring Koppeling problemen

Bericht door Tom_ » 03 jan 2012, 17:32

Nog wel genoeg remolie in het reservoir? Daar werkt de hydraulische koppeling namelijk mee.
Heb bij mijn oude e36 320i een lekke koppelingsnemer cilinder gehad, dan grijpt de koppeling idd meteen aan.

siga

Re: BMW 320 24V Touring Koppeling problemen

Bericht door siga » 04 jan 2012, 02:03

Hoi tom,
Eerlijk gezeg heb ik daar niet naar gekeken, omdat de auto in juli al een olie service beurt (grote beurt) heeft gehad en men heeft ook een remleiding aangepakt die poreus was en het hele systeem door gespoeld en gevuld bij een erkende BMW dealer...maar ik zal morgen toch nog even kijken.
Donderdag heb ik een afspraak bij een garage die gaat het systeem voor me ontluchten en evt. bijvullen en kijken of de hoofd of hulpkoppelingscillinders lekken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”