iPhone aansluiten op business radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
bmwtouring

Re: iPhone aansluiten op business radio

Bericht door bmwtouring » 18 mei 2008, 08:07

ik niet maar mijn ouders wel en heb de auto vaker meegehad maar moet zeggen had er totaal geen probs mee zelf het door de groepen heen bladeren (lijst weet ff niet meer hoe het heet)

Mac

Bericht door Mac » 18 mei 2008, 18:58

Het prijsverschil met OEM is ook iets te groot.

Heb vandaag op de meeting bij Wheelsonline een gateway 100 gekocht (zij hadden hem wel op voorraad :gekdoen: )
Dus toen ik eenmaal thuis was heb ik meteen de schroevendraaier erbij gepakt om hem aan te sluiten, maarrrrr.....

Als ik mijn iPhone aansluit blijft deze aangeven dat er een extern apparaat aangesloten is (knipperend, elke seconden weer). Ik wist dat dit niet aan mijn iPhone kon liggen, want ik heb het net op de meeting nog in de auto van Dnl geprobeerd en dat werkte perfect!
Dus meteen wheelsonline nog even gebeld en zij zeiden dat ik wel even het menu in moest stellen: cd 6 optie 2 (ik had idd de gebruikshandleiding niet gelezen: RTFM :X )
Dat dus even geprobeerd, maar werkte ook niet. Heb nu dus geen idee hoe ik dit werkend moet krijgen (dinsdag wheelsonline maar weer bellen...)

Iemand nog tips? Dnl hier toevallig ervaring mee????

Dnl

Bericht door Dnl » 19 mei 2008, 10:11

Ik heb zelf de Ice>link plus, dus niet de gateway.

Maar als goed is het menu het zelfde, en daarin moet je even instellen dat je ook op je ipod kan bladeren. (Doe je op CD6 en dan met de < >. Want dat had ik dus, en zodoende kon jij via je iPhone een nummer selecteren.

Mac

Bericht door Mac » 19 mei 2008, 10:19

Thnx voor je reactie. Dit heb ik bij mij ook geprobeerd, maar schijnt niet te werken. Op het moment dat ik de kabel erin druk, knippert iedere seconde: "Nieuw apparaat gevonden". Hiermee bedoel ik dat hij iedere seconde het apparaat opnieuw vindt. Ik kom er dus niet eens aan toe om een muziekje te starten op mijn iPhone.

Ik bel morgen wheelsonline even op. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.

Dnl

Bericht door Dnl » 19 mei 2008, 11:02

Kijk anders eens op Icepod.nl, misschien staat daar iets?
HET moet werken, anders deedt het ook niet bij mij ..

Washdown

Bericht door Washdown » 20 mei 2008, 12:18

Mac schreef:
Dnl schreef:Ik heb zelf de Ice>link plus, dus niet de gateway.

Maar als goed is het menu het zelfde, en daarin moet je even instellen dat je ook op je ipod kan bladeren. (Doe je op CD6 en dan met de < >. Want dat had ik dus, en zodoende kon jij via je iPhone een nummer selecteren.
Thnx voor je reactie. Dit heb ik bij mij ook geprobeerd, maar schijnt niet te werken. Op het moment dat ik de kabel erin druk, knippert iedere seconde: "Nieuw apparaat gevonden". Hiermee bedoel ik dat hij iedere seconde het apparaat opnieuw vindt. Ik kom er dus niet eens aan toe om een muziekje te starten op mijn iPhone.

Ik bel morgen wheelsonline even op. Hopelijk kunnen zij mij verder helpen.
Het zou moeten werken, ik heb net de iphone van een collega in me gateway 300 gehad en het werkt.
Ik heb via CD6 en dan track 3 gekozen, daarna wel bevestigen door op M en dan op > te drukken verder heb ik niets ingesteld/gewijzigd in de iphone.

Mac

Bericht door Mac » 22 mei 2008, 10:32

Heb volgens mij inmiddels alles geprobeerd. Niets werkt.
Het enige wat de iPhone steeds blijft zeggen is: "accesoire gevonden".
Ik heb vanochtend Dension gebeld en het enige wat zij kunnen bedenken is dat de dockingcable niet goed is.
Morgen ga ik dus maar even naar Wheelsonline om een ander kabeltje op te halen... :(

Wordt vervolgd...

Washdown

Bericht door Washdown » 23 mei 2008, 08:06

Ik hoop dat het probleem met een nieuwe kabel is opgelost.

Mac

Bericht door Mac » 23 mei 2008, 22:35

Nou, vandaag dus naar Sliedrecht geweest. Ander kabeltje erin... nog steeds zelfde probleem!
Daarom maar een ipod geprobeerd. Die deed het prima! :?
Toen ik daarna mijn iPhone er weer op aansloot, deed die het ook!!! :D

Wat blijkt: de instelling die de gateway standaard heeft, werkt niet met de iPhone. Maar om de instelling te veranderen, moet je dus wel een werkend apparaat aangesloten hebben. Toen ik dus eenmaal de instelling veranderd had, werkte alles prima!

Ik ben vandaag dus met een heerlijk muziekje en een tevreden glimlach naar mijn werk gereden :W

Farl

Bericht door Farl » 23 mei 2008, 23:39

Super man!! :amen:

Wat gaaf zeg, gewoon een iPhone aangesloten op een BMW! :~ :~

Mac

Bericht door Mac » 23 mei 2008, 23:41

Zit niet voor niets met een glimlach van oor tot oor in de wagen :D

Optical

Bericht door Optical » 14 jul 2008, 19:49

Heeft iemand ervaring met onderstaande problemen icm de Icelink?

I love my IPOD and decided to have it installed to my stereo so I ordered an ICELINK for my 03 m3. Had it installed proffesionally and all the suddedn electronics in my car start going bad on by one. Turn signals, then AC, then power windows and moon roof, then my dash goes out. Then my doorlocks stop working. pretty much nothing worked in my car and I had BMW look at it and they could'nt figure it out. I then realized I had my IPOD installed 2 weeks ago and so I had it taken out and everyhting works fine now. I realize that it might very well have been the installers fault but I don't care. I will never let an ICELINK within 2 miles of my car again.
hey Ryan i had EXACTLY the same problem. electrics went absolutely nuts and they have now put in a new BMW ipod adapter which i must say flat out sucks. goes dormant after you return to the car from turning it off in the middle of a track and AWFUL background noise / hiss.
All of a sudden, my interior dash indicator lights are inoperative and the clicker is silent. Radio either works ok or shows Disabled. Keyless entry is inoperative. Dash seatbelt indicator permanently stays on. Wierdo stuff.
I also had an Icelink Plus (obtain from Ebay) connected to my BMW E46 318i 2000 using my 4G ipod for around 5 months. It was working perfectly until last week most of my internal electrics including the a/c stopped working. Thanks to this thread, I disconnected it and everything is back to normal except I have to go back to CDs! Does the DICE have similar problems as the Icelink and is the connection the same (to the CD changer interface)? And, is that the only option I currently have for ipod integration coz I really don't want to go back to the Icelink?

http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... 07665.html

Ik wil wel me iPhone aan kunnen sluiten maar hier zit ik echt niet op te wachten :z
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

Mac

Bericht door Mac » 14 jul 2008, 20:47

Ik heb daar volledig geen last van. Werkt perfect, geen storingen.
Ik heb geen icelink, maar een gateway 100, misschien dat het verschil daar in zit?

Ik ben iig nog steeds super tevreden! investering zeker waard.

Optical

Bericht door Optical » 14 jul 2008, 21:17

ah... Volgens mij haal ik iets door elkaar hier :)

Ik heb momenteel een cassette/radio erin met op de achterkant een leeg vakje en vakje met 10 pinnetjes, kun je daar een gateway 100 op aansluiten of moet ik deze eerst vervangen voor een cd speler? Zou ook me iPhone graag aan kunnen sluiten.

Cassette kan echt niet meer ;D
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!

Mac

Bericht door Mac » 14 jul 2008, 21:33

Dat vakje met 10 pinnetjes is om je cd wisselaar op aan te sluiten.
In plaats van je cd wisselaar sluit je een gateway aan. Je radio ziet dan de iPhone als cd wisselaar.

Ik heb zelf ook geen cd wisselaar en het werkt perfect.
Misschien overbodig, maar het is dus alleen voor het afspelen van muziek, niet om te bellen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”