Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
bkw38
Berichten: 713
Lid geworden op: 19 apr 2010, 17:40

Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Bericht door bkw38 » 02 jan 2012, 19:10

@kingfisher liever niet want dan wil ik nooit meer naar ze kijken :(
Lazcoste misschien een prive vraag maar wat is je spaargeld precies? Als je weinig rijdt kun je het beste een 530i LCI dus bouwjaar na 2007 kopen.
Meeste ziektes zijn er in die facelift modellen eruit gehaald en dan heb je ook gelijk de LCI koplampen en achterlampen.

Ik zou ook overwegen om uit Duitsland een auto te halen. Heb je meer opties erop.
E60 530D

lazcoste61
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:01

Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Bericht door lazcoste61 » 02 jan 2012, 19:14

Rond 20duizend facelift zou een optie zijn maar ik kom dan geld te kort :) hoe is het verbruik van een 530i ?? wat rij je met een volle tank dan?

lazcoste61
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:01

Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Bericht door lazcoste61 » 02 jan 2012, 19:18

Ps. uit Duitsland auto halen en invoeren heb ik geen ervaring ermee. Hoeveel bpm zit op een 530i uit 2006 ofzo??

Gebruikersavatar
bkw38
Berichten: 713
Lid geworden op: 19 apr 2010, 17:40

Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Bericht door bkw38 » 02 jan 2012, 19:27

Van een benzine weet ik niet maar mijn 530d doet ongeveer binnen stad 1 op tussen 8-10 en alleen snelweg 1 op 14 (richting Turkije 1.15)

BPM is afhankelijk van de opties die de auto heeft.
E60 530D

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Bericht door bofkont » 02 jan 2012, 19:29

530i met een vlotte rijstijl 1 op 9 a 10, maar met veel stadsverkeer zit je zo op 1 op 7.
De kwaaltjes van de diesel is al eerder aangegeven vooral het uitlaatspruitstuk wat wil scheuren, maar defecte turbo/ katalysator lees ik ook geregeld op internet.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

tikkie
Berichten: 364
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:43

Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Bericht door tikkie » 02 jan 2012, 19:47

lazcoste61 schreef:Ps. uit Duitsland auto halen en invoeren heb ik geen ervaring ermee. Hoeveel bpm zit op een 530i uit 2006 ofzo??
Tja, dat hangt ervan af. Mijn auto is uit juni 2007 (high executive) en had een oorspronkelijke BPM van 22.000 euro. Bij een auto die tussen de vier en vijf jaar oud is mag je dan, BPM gezien, rond de 65% afschrijven. Resultaat 7.700 euro + BTW = 9.163 euro + bijkomende kosten (transport, verzekering, platen, RDW). Dit is een grove berekening. :gek:
BMW E61 530i 2007 (LCI)

Gebruikersavatar
IQM
Berichten: 302
Lid geworden op: 21 sep 2010, 19:38

Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d

Bericht door IQM » 02 jan 2012, 21:07

Met mijn 525i Touring Automaat High Executive uit 2006 rij ik meestal gemiddeld 1 op 11 per tank. Dat is met redelijk vlot optrekken en 1x per week een lange rit van 100-200km snelweg. Een Touring is wat onzuiniger door de mindere stroomlijn. Ook verbruikt een automaat wat meer dan een handbak. Nadeel van de automaat vind ik wel dat de koppelomvormer in D vrij veel slip toestaat. In S of M hangt de motor gewoon net wat prettiger aan het gas.

Natuurlijk is een 530i krachtiger dan een 525i maar meestal ook duurder in aanschaf. Diesel rijdt heel prettig maar het verschil in verbruik is vrij klein en het verschil in MRB is enorm. Een benzine motor moet gewoon eerst flink toeren maken voordat hij echt sterk wordt. Tot de 3000 toeren rijdt hij zijdezacht en comfortabel. Daarboven gaat hij eraan sleuren.

Mijn BMW is orgineel NL en de vorige eigenaar mocht ruim 20.000 aan BPM aftikken. Gelukkig voor mij schreef hij ook 60.000 af in 4 jaar :gek:
Achteraf was ik heel blij dat ik garantie op de motor en bak had. Hij heeft twee weken bij Dusseldorp gestaan en ze hebben echt alles los gehad voordat ze er achter kwamen dat er een oliekanaaltje bij het VANOS systeem verstopt zat. Daarom kan ik wel stellen dat de motor van mijn auto 100% is.

Al je spaargeld in een auto steken in zowieso niet verstandig. Je moet wel iets achter de hand hebben voor een thermostaat, accu, nieuwe bobines of een grote beurt. Dan ben je al snel een flink bedrag kwijt!
En als ik lees dat je bij 20k al geld tekort komt dan wordt het wel heel goed zoeken voor een complete auto in zeer goede staat.
Als het je al gaat lukken...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”