Met mijn 525i Touring Automaat High Executive uit 2006 rij ik meestal gemiddeld 1 op 11 per tank. Dat is met redelijk vlot optrekken en 1x per week een lange rit van 100-200km snelweg. Een Touring is wat onzuiniger door de mindere stroomlijn. Ook verbruikt een automaat wat meer dan een handbak. Nadeel van de automaat vind ik wel dat de koppelomvormer in D vrij veel slip toestaat. In S of M hangt de motor gewoon net wat prettiger aan het gas.
Natuurlijk is een 530i krachtiger dan een 525i maar meestal ook duurder in aanschaf. Diesel rijdt heel prettig maar het verschil in verbruik is vrij klein en het verschil in MRB is enorm. Een benzine motor moet gewoon eerst flink toeren maken voordat hij echt sterk wordt. Tot de 3000 toeren rijdt hij zijdezacht en comfortabel. Daarboven gaat hij eraan sleuren.
Mijn BMW is orgineel NL en de vorige eigenaar mocht ruim 20.000 aan BPM aftikken. Gelukkig voor mij schreef hij ook 60.000 af in 4 jaar
Achteraf was ik heel blij dat ik garantie op de motor en bak had. Hij heeft twee weken bij Dusseldorp gestaan en ze hebben echt alles los gehad voordat ze er achter kwamen dat er een oliekanaaltje bij het VANOS systeem verstopt zat. Daarom kan ik wel stellen dat de motor van mijn auto 100% is.
Al je spaargeld in een auto steken in zowieso niet verstandig. Je moet wel iets achter de hand hebben voor een thermostaat, accu, nieuwe bobines of een grote beurt. Dan ben je al snel een flink bedrag kwijt!
En als ik lees dat je bij 20k al geld tekort komt dan wordt het wel heel goed zoeken voor een complete auto in zeer goede staat.
Als het je al gaat lukken...