Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d
-
lazcoste61
Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d
Hallo,
Beste wensen iedereen
Ik wil een bmw e60 kopen liefst 535d maar 530d 525d of benzine versie 520i, 525i, 530i 535i mag ook als ik maar later geen problemen ermee krijg. Hoe betrouwbaar zijn deze blokken , automaatbakken? moet de automaat bak bijvoorbeeld binnen zo veel km gereviseerd of vervangen worden? en hoe is de blok?
zijn er kwalen aan de blok , automaat , of andere dingen
Ik wil in 1 keer een goede kopen waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf?
kilometerstand etc. etc.
Ik ga al mijn spaargeld erin pompen als het een mis koop is heb ik voor niks gespaard
Alle info is welkom
Alvast hartstikke bedankt voor uw hulp
Fijne dag nog
gr. Lazo
Beste wensen iedereen
Ik wil een bmw e60 kopen liefst 535d maar 530d 525d of benzine versie 520i, 525i, 530i 535i mag ook als ik maar later geen problemen ermee krijg. Hoe betrouwbaar zijn deze blokken , automaatbakken? moet de automaat bak bijvoorbeeld binnen zo veel km gereviseerd of vervangen worden? en hoe is de blok?
zijn er kwalen aan de blok , automaat , of andere dingen
Ik wil in 1 keer een goede kopen waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf?
kilometerstand etc. etc.
Ik ga al mijn spaargeld erin pompen als het een mis koop is heb ik voor niks gespaard
Alle info is welkom
Alvast hartstikke bedankt voor uw hulp
Fijne dag nog
gr. Lazo
Laatst gewijzigd door lazcoste61 op 02 jan 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Met spoed Advies nodig! Bmw 530d 535d
De 5 serie is een e60 en geen e90 ( dat is de 3 serie)
De 5 serie diesels hebben kwalen zoals inlaatspruitstuk(swirlflaps.)
Het ligt er een beetje aan rond de hoeveel km stand je wilt kopen.
Als je een 5 serie koopt moet je hem kopen zoals jij hem wilt want achteraf is het inbouwen heel moeilijk bijv. xenon koplampen. Het is niet alleen maar nieuwe koplampen kopen en plug and play. Bekabeling/modules/starters/lampen/software update etc.
De diesel blok is heeeerlijk maar ik hoor dat de benzine versie goedkoper is aan onderhoud maar dat ligt weer aan onderhoud (vind ik)
gr. bekir
De 5 serie diesels hebben kwalen zoals inlaatspruitstuk(swirlflaps.)
Het ligt er een beetje aan rond de hoeveel km stand je wilt kopen.
Als je een 5 serie koopt moet je hem kopen zoals jij hem wilt want achteraf is het inbouwen heel moeilijk bijv. xenon koplampen. Het is niet alleen maar nieuwe koplampen kopen en plug and play. Bekabeling/modules/starters/lampen/software update etc.
De diesel blok is heeeerlijk maar ik hoor dat de benzine versie goedkoper is aan onderhoud maar dat ligt weer aan onderhoud (vind ik)
gr. bekir
E60 530D
- Kingfisher
- Contacteer:
Als je al je spaargeld ergens in gaat pompen lijkt het mij (maar wie ben ik) verstandig dat je niet iets met spoed gaat kopen, maar je eerst rustig verdiept in de mogelijkheden, de eigenschappen en de kwalen.
Op dit forum vind je al deze informatie en dan kom je tot de conclusie dat je beter niet al je spaargeld er in kan pompen, maar ook een leuke reserve achter de hand houdt om de boel draaiende te houden. Want een 5-serie rijden is fantastisch, maar het kost veel geld.
Op dit forum vind je al deze informatie en dan kom je tot de conclusie dat je beter niet al je spaargeld er in kan pompen, maar ook een leuke reserve achter de hand houdt om de boel draaiende te houden. Want een 5-serie rijden is fantastisch, maar het kost veel geld.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
-
Aron
+1
Elk moment kan 'pling' toeslaan met de melding;
Open uw knip
Elk moment kan 'pling' toeslaan met de melding;
Open uw knip
Ik ook, soms er er een zucht van verlichting als het slechts "brandstofreserve" is. Verder aan Lazcoste, ik heb de indruk dat je niet al te kieskeurig bent, diesel of benzine dat maakt nogal uit?! De afweging die ik zou maken:
- diesel of benzine
- automaat of handgeschakeld
- touring of sedan
- bouwjaar/kilometrage
- Interieur (leer)/ opties/ navigatie
Je verzuchting dat je er later maar geen problemen mee krijgt, is begrijpelijk maar niet erg reëel. Dat valt in het algemeen niet te zeggen bij een 5-serie, laat staan in het bijzonder van 1 auto. Kingfisher heeft gelijk, je kan maar beter zorgen wat reserves te houden om de kosten op te vangen, of zoiets simpel als winterbanden op aparte velgen. Naar mijn indruk liggen de kosten doorgaans wat hoger bij de dieselversie.
Succes.
- diesel of benzine
- automaat of handgeschakeld
- touring of sedan
- bouwjaar/kilometrage
- Interieur (leer)/ opties/ navigatie
Je verzuchting dat je er later maar geen problemen mee krijgt, is begrijpelijk maar niet erg reëel. Dat valt in het algemeen niet te zeggen bij een 5-serie, laat staan in het bijzonder van 1 auto. Kingfisher heeft gelijk, je kan maar beter zorgen wat reserves te houden om de kosten op te vangen, of zoiets simpel als winterbanden op aparte velgen. Naar mijn indruk liggen de kosten doorgaans wat hoger bij de dieselversie.
Succes.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
-
lazcoste61
Bedankt allemaal ik kijk voor een kant en klare dus m5 pakket Met zo veel mogelijke opties 
sedan met automaat en lederen sportstoelen etc.
Ik heb absoluut geen haast daarom heb ik het hier geschreven om eerst te onderzoeken welke goed is en welke slecht.
Liefst wil ik 535d met chip ( iedereen eruit trekken haha ) maar benzine versies mag ook
Hoe zijn de automaat bakken? welke motoren hebben meeste problemen
vanaf welke bouwjaar kan ik nemen??
Ik ga echt al mijn geld erin pompen
ben gewoon verliefd geworden op die auto's met m5 pakket of m-tech pakket
ik heb een auto ziekte ik kan er ook niks aan doen
Mij maakt absoluut niet uit of het een diesel of benzine is. Rij heel weinig auto. Ik ga meestal met de openbaar vervoer.
Welke adviseren jullie ik zoek 1tje die max 200.000 gelopen heeft+Met nationale autopas teruggedraaide hoef ik niet
hogere km neem ik niet.
sedan met automaat en lederen sportstoelen etc.
Ik heb absoluut geen haast daarom heb ik het hier geschreven om eerst te onderzoeken welke goed is en welke slecht.
Liefst wil ik 535d met chip ( iedereen eruit trekken haha ) maar benzine versies mag ook
Hoe zijn de automaat bakken? welke motoren hebben meeste problemen
vanaf welke bouwjaar kan ik nemen??
Ik ga echt al mijn geld erin pompen
ik heb een auto ziekte ik kan er ook niks aan doen
Mij maakt absoluut niet uit of het een diesel of benzine is. Rij heel weinig auto. Ik ga meestal met de openbaar vervoer.
Welke adviseren jullie ik zoek 1tje die max 200.000 gelopen heeft+Met nationale autopas teruggedraaide hoef ik niet
Laatst gewijzigd door lazcoste61 op 02 jan 2012, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
hmmm, al eens naar de wegenbelasting gekeken voor een diesel terwijl je weinig rijdt
Verder is de verliefdheid levensgevaarlijk, vooral voor je portemonnaie
Gebruik de zoekfunctie eens voor de veelvoorkomende problemen van de e60.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
@Bekirbkw38 schreef:Ik haat "pling"
@Aron
As je wilt kan ik "pling" voor je programmeren zodat ie elke minuut komt
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Kan je hem ook zo programmeren dat ie nooit komt? 
BMW E61 530i 2007 (LCI)
- Kingfisher
- Contacteer:
Of dat er een lekker wijf (nee, niet onze mede forummer!) in beeld komt die al strippend een oorstrelend liedje zingt?
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Koop het liefst een e60 facelift, daar zijn de foutjes al uit.
Kijk ook eens in Duitsland, de prijzen zijn, ook na de invoerkosten, een stuk vriendelijker en je vindt er luxere uitvoeringen.
Kijk ook eens in Duitsland, de prijzen zijn, ook na de invoerkosten, een stuk vriendelijker en je vindt er luxere uitvoeringen.
6 cylinders horen in lijn te staan!
Een probleemloze auto bestaat niet, laat een aankoop keuring doen dat is al heel belangrijk.
Maar de E60 kent nogal wat kwaaltjes die erg duur kunnen zijn.
En ach iedereen eruittrekken, er is altijd baas boven baas
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
- lekkerwijf1
HahaKingfisher schreef:Of dat er een lekker wijf (nee, niet onze mede forummer!) in beeld komt die al strippend een oorstrelend liedje zingt?
Je moet wat kopen waar je je goed bij voelt, iedere auto heeft wel wat. alleen de diesel heeft naar mijn mening meer aandacht nodig.
-
lazcoste61
haha wat zijn die kwaaltjes precies? en welke motoren komen die voor??bofkont schreef:Een probleemloze auto bestaat niet, laat een aankoop keuring doen dat is al heel belangrijk.