ervaring met Rotrex supercharger

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Stevii
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 sep 2011, 09:37

ervaring met Rotrex supercharger

Bericht door Stevii » 30 dec 2011, 10:06

Tja, alles went dus we willen meer power! :P maar dan wel betaalbaar :)

Nu heb ik het eea uitgezocht en ik ben beland bij de Rotrex vanwege z'n eigen oliekoeling en stille werking
Maar: een kit is enorm duur! ik heb bedragen gezien van 8000-9000 euro! :gek:

Als ik de onderdelen optel dan kom ik op ca 4000 euro en dan nog ca 1000 euro voor 14-16 uur montage en afstelling
Dan moet het toch lukken voor 5000? :duim:

Wie heeft een Rotrex supercharger?
Wat zijn je ervaringen met koppel en pk's?
Wat heb je ervoor betaal incl inbouw en afstelling op dyno?
Waar heb je het laten inbouwen?
Hoe ben je omgegaan met de RDW en een evt vermogenmeeting, APK? verzekering?

stefan

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: ervaring met Rotrex supercharger

Bericht door E36 racer » 30 dec 2011, 10:57

ik weet dat hier in kuwait alle M3's die rondrijden met superchargers Active of VF engineering superchargers zijn (op die van mij na dan). die schijnen namelijk het beste tegen echt warm worden te kunnen. zijn mischien wel wat duurder dan bijvoorbeeld rotrex. maar schijnen wel gewoon ff 500 pk te kunnen maken op stock internals (active stage 2)! heb ze zelfs voorbij zien komen met 550 tot 600 pk (CSL) hier in kuwait. misschien contact met 1 van die 2 opnemen? schijnen toch wel de creme de la creme te zijn voor E46 M3. als ik de M3 ging houden kwam er bij mij een Active Stage II op, op den duur!
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Maestroxl
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 dec 2007, 09:46

Re: ervaring met Rotrex supercharger

Bericht door Maestroxl » 30 dec 2011, 11:03

Hoe ben je bij rotrex terecht gekomen?
Hoeveel vermogens winst heb je bij rotrex?
Zit de tuning er niet bij?

Misschien is esstuning in Noorwegen een optie.
Hun duurste kit is net geen 6700,-- euro inclusief de tune. (550 pk)
Inbouwen kan je zelf of laten doen in 6 tot 8 uur.

Ik heb zelf een twinscrew kit van hun op mijn auto zitten en ben daar erg tevreden over (al 40.000 km)
Ik geloof dat je boven de 50% vermogenswinst pas naar de RDW moet, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Wat verzekeringen betreft kan je het beste bij je eigen verzekering (of een andere) informeren hoeveel je premie omhoog gaat.


VF engineering zou ik bij vandaan blijven, daar staan teveel horror verhalen van op internet.

E36 racer
Berichten: 962
Lid geworden op: 11 sep 2010, 22:02

Re: ervaring met Rotrex supercharger

Bericht door E36 racer » 30 dec 2011, 12:06

Maestroxl schreef:Misschien is esstuning in Noorwegen een optie.
Hun duurste kit is net geen 6700,-- euro inclusief de tune. (550 pk)
Inbouwen kan je zelf of laten doen in 6 tot 8 uur.

VF engineering zou ik bij vandaan blijven, daar staan teveel horror verhalen van op internet.
grappig. onze dealer hier van ESStuning is juist gestopt omdat het alleen maar problemen gaf hier waar VF juist ontzettend populair is maar voor de meesten niet genoeg vermogen levert (450 ipv 550-600 van active). ik kon een maand geleden voor nog geen 1000 euro een ESStuning kit kopen omdat ze opruiming hadden maar toch maar laten liggen na de verhalen. licht denk ik ook aan het klimaat dat je in zit.
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Martijn M3

Re: ervaring met Rotrex supercharger

Bericht door Martijn M3 » 30 dec 2011, 12:59

ESS heeft zich echt wel bewezen de laatste jaren.
Ik ken iemand met zo'n kit op een E46 M3 en die is er heel erg tevreden over. Hij rijdt er dagelijks mee en dat ding loopt geweldig mooi.
Schakelt met de SMG zelfs mooier als origineel. Niets bokken stoten of weet ik wat, gewoon 100% en dan had die M3 bij inbouw al ca 150.000km gelopen ook.
Inbouw is nog geen dag werk en de computer moet opgestuurd worden naar ESS voor aanpassing.
Als er bij mij een op zou komen was het iig een ESS.
Ik was destijds bij inbouw van die kit in de betreffende garage en zag inderdaad dat er niet veel aangepast hoeft te worden.

Rotrex heb ik zelf nooit gezien op een M3.

Stevii
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 sep 2011, 09:37

Re: ervaring met Rotrex supercharger

Bericht door Stevii » 30 dec 2011, 23:25

Paul Vlasblom adviseerde een Rotrex kit, heeft hij goede ervaringen mee..

Ook Active Autowerke (AA) kits hebben een Rotrex

Je krijgt er ongeveer 480 pk mee en 470 NM
Hij heeft een eigen oliekoeling in tegestelling tot de ESS die dat niet heeft

Aan onderdelen kost zo'n kit ongeveer 4000 euro in de BTW alleen zoek ik iemand die m kan inbouwen en afstellen op de rollerbank :P

onderdelen:

Rotrex C38 71 of 81 met oliekoeling en 1 liter olie
Houder, pulley, spanrol en riem
Luchtinlaat
Grote injectoren
Bougies
Intercooler
Buizen
Montage materiaal
Sportluchtfilter

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”