Spacers die geen trilling veroorzaken!

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Stevii

Spacers die geen trilling veroorzaken!

Bericht door Stevii » 30 dec 2011, 09:39

Ik heb heb een winterset met styling 164 velgen laten monteren, mooi! :)
echter alle wielen zijn ET41 terwijl achter ET25 is voorgeschreven.

Nu rij ik rond zonder spacers en ja...dat ziet er niet uit! tenminste als je er op let natuurlijk en weet hoe het moet zijn ;)

Daarom zoek ik 16mm spacers die perfect passen en geen trillingen veroorzaken. Ik heb namelijk eerder spacers gehad die dat wel deden en ik weet precies hoe dat voelt: waardeloos! :(

Wie o wie heeft ervaring met goede spacers die gewoon met lange bouten vastgezet kunnen worden?

Stefan

E36 racer

Re: Spacers die geen trilling veroorzaken!

Bericht door E36 racer » 30 dec 2011, 11:00

ik heb ook spacers op de M3 (gehad) die waren vreselijk! waar je op moet letten zijn die hub randen waar je hem op kan steunen als het aren. als ie alleen word vast gehouden op de bouten gaat het trillen! altijd zorgen dat er een rond op zit dan horen ze trilling vrij te zijn!
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 30 dec 2011, 13:05

Ik rij zelf met rondom H&R spoorverbreders van 10mm tussen de CSL velgen. Helemaal geen trilling of vreemde zaken.
Je moet gewoon spoorverbreders met centreerrand hebben, maar ik denk dat 16mm lang niet genoeg is om de vreemd uitziende achterwielen netjes te zetten.
Volgens mij moet er veel meer tussen om dit op te vullen. Echter bij zo'n dikke spoorverbreders weet ik niet of dit nadelige gevolgen heeft voor wegligging, lagers ed.

Stevii

Bericht door Stevii » 30 dec 2011, 22:12

@Martijn

Ik heb bij die H&R spacers besteld. Ja die winterset komt niet echt veel naar buiten vanwege de smallere maat: 7,5J , 225, maar dat hoeft ook niet
maar wat betreft zomerset is t een ander verhaal ;)
Ik heb ook die CSL velgen met 275 achter en Eibach veren en ik zit te twijfelen of 10mm gaat passen, wat denk je?

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 30 dec 2011, 22:25

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat met alleen verlagingsveren de achterwielen aan zullen lopen met 10mm.
Ik denk dat je dan voor 10mm en achter 5mm moet doen, dat hebben de meeste trouwens ook.
Bij mij loopt het echt net niet aan, maar er ligt dan ook een schroefset op die doorveren niet toelaat, dat zal met eibach veren anders zijn denk ik.
Daarbij heb ik 265 achterbanden wat ook net weer 1 of 2 mm kan schelen. Ik zou achter de 5mm platen nemen en voor absoluut de 10mm, dat past makkelijk.

Maakt wel echt een wereld van verschil met spoorverbreders optisch gezien dan.

Stevii

Bericht door Stevii » 30 dec 2011, 22:44

ok, lijkt me een goed plan!, moet ik wel weer nieuwe bouten en wielsloten kopen! -_-

Cougar

Bericht door Cougar » 02 jan 2012, 17:50

Ik heb ook H&R spacers ertussen. Die zijn inderdaad ook bij mij geheel trillingsvrij. Dus ik kan bevestigen dat deze prima zijn.

Ik heb trouwens ook eibach veren eronder en op de zomerbanden ook 275 achter. Wel niet op CSL wielen maar op Evo's. Met 10mm spacers is dat geen enkel probleem. Ik heb ze ooit gekocht in 20, 24 en 30mm met voor iedere set bijbehorende bouten. De maten zijn natuurlijk de helft per wiel. Momenteel heb ik de 20mm (10) achter en 24mm (12) voren.

Heb trouwens ook 164 M Styling wielen voor de winter, maar dan wel breedset.

Stevii

Bericht door Stevii » 02 jan 2012, 19:47

@ cougar

ok, die Evo's zijn ook 9,5J en ET27 net als de CSL dus dan moet 10mm ook passen met 275 banden :P

waar heb je bouten en wielsloten besteld?, bij H&R verkopen ze van de sloten die je op een normale bout monteert, maar ik heb liever echte wielsloten

Heb je ooit sneeuwkettingen op de winterset gehad toevallig? ;)

Cougar

Bericht door Cougar » 03 jan 2012, 13:56

Nope, ik heb nooit met sneeuwkettingen gereden. Heb dit winterset ook pas vrij kort.

De spacers en bouten heb ik besteld bij http://www.carformula.com. Wielsloten heb ik niet, hoef ik ook niet, vind ik maar ondingen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”