Eerst wordt testritje gemaakt door monteur, noodloop was bij opnieuw starten weg.
Daarna auto op brug en zodra de monteur het e.e.a. uit elkaar heeft gehaald wordt je erbij gehaald. Versnellingsbakolie miste 3,5 liter! Oliebak lekte, verbindingsstuk lekte en schroeven lekten. De resterende versnellingsbakolie was zwart i.p.v. lichtbruin. Nieuwe oliebak, nieuwe olie, de nieuwste schroeven en achteras olie vervangen. Vervolgens maakt de monteur een uitgebreidere testrit met je. Wow, schakelen is niet eens meer voelbaar, zo vloeiend. Schommelen en stoten kompleet weg! Ook bij stilstand en rem los begint de auto meteen te rollen, terwijl voorheen er een kleine aarzeling was. Al met al lange dag bij ZF, van 08.30 tot 14.00. Maar zeker aan te raden, wat een vakmensen!
Volgens ZF kunnen hun versnellingsbakken 1 miljoen km aan, maar elke 100 dkm dient dit onderhoud uitgevoerd te worden. Waarom BMW dit zelf niet zegt is diep triest, waarschijnlijk omdat ze dit grondige onderhoud zelf niet kunnen en degene met pech flink in de buidel willen laten tasten.
Hulde voor het vakwerk van ZF Dortmund

