e46 325i motor dip

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
pieterman

e46 325i motor dip

Bericht door pieterman » 16 dec 2011, 22:06

hallo allemaal ik ben piet en rij al nu 11 jaar bmw ik heb een jaar geleden een e46 325i sedan aangeschaft nu doet het volgende probleem zich voor als ik gas geef en weer los laat dip het toerental effe en pakt het weer goed op zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=PBMLIJOotl8&noredirect=1" onclick="window.open(this.href);return false; heeft iemand enig idee wat dit is? ik heb al de gasklep huis en de lmm schoon gemaakt maar nog geen resultaat ik zelf denk dat het de uitlaatnokkenas sensor is . a.u.b iemand help!!!

kees roeleveld

Re: e46 325i motor dip

Bericht door kees roeleveld » 16 dec 2011, 22:15

Ik denk niet dat er iets aan de hand is en dat het normaal is, zeker als je zo geforceerd steeds het gas intrapt.
De motor blijft toch netjes lopen en bij normaal gebruik heb je er toch geen last van lijkt mij.

pieterman

Bericht door pieterman » 16 dec 2011, 22:30

hoi,
ook bij normaal gebruik en bij koude of warme motor doet de motor dit en ook laten uitlezen bij de dealer geen storing herkend en bij groot verbrijkers zoals airco of achteruit verwarming dipt de toerental nog meer dus ook de laadspanning +laadstroom gemeten en de dynamo doet gewoon goed mee en de motoertoerental wordt wel gewoon goed gecorrigeerd en de carterventilatie gecontroleerd en ook gecontroleerd op valse lucht alles is prima daarom denk ik dat een sensor een onjuiste waarde of puls doorgeeft bij het deceleleren want acceleren gaat prima ik heb ook een kennis met dit zelde model en die trapt die auto af maar die motor dipt niet en ook rond dezelfde kmstand 133000 en met die groot verbruikers ook niet.

pieterman

Bericht door pieterman » 17 dec 2011, 18:10

hoi dit heb ik ook al gedaan want vroeger had ik een e30 318i en had een soort gelijke probleem en toen deze ook schoon gemaakt en problem solved.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”