Nog nooit BMW gehad, alle merken afgereisd, achtereenvolgens Citroen GS, Citroen GSA, Nissan Bluebird, Mini Sp1300, Nissan 200SX, ALFA-33 box1.5, Nissan Cherry, Volvo 360, Peugeot 405sri, ALFA 164, Peugeot 406 fam, Peugeot 806, Chrysler PTcruiser, Renault Espace, Toyota Previa 2400 '02 (mmmm heeerrlijke auto), Mitsubishi Grandis Instyle '06 en vrij snel door naar de BMW525i (aut6 + LPi). Daar moet je dan 46 voor geworden zijn, om dan pas een BMW te ontdekken.
Ik ben ondernemer (zelfstandig vermogensbeheer) vanaf 2002 bekend om mijn Goud- en Zilver-adviezen, heb een LAT-relatie (polyamorisch dus eigenlijk een dubbele) en ben vader van 3 kinderen (da's pas duur !). Ik rijd tussen 40K en 50K km's op jaarbasis en ben daarnaast (mooiweer-) motorrijder (Kawasaki ZZR1200) die de nabijheid van 300 kmpu niet schuwt. Verder fervent vakantieganger, duiker, TaiChi docent, voormalig saxofonist en nu muziekliefhebber (DreamTheater, PinkFloyd, Peter Gabriel, Metallica e.d.)...............
De rij-ervaring is buitengewoon, mijn topauto was ooit de ALFA-164, maar nu dus de BMW. Vanuit de Grandis (hoog verbruik LPi, aut4, geen voeling) viel de rust, de wegligging, het vertrouwen en ook het verbruik van de "e60" zeer positief op. Ik reed met de Grandis 1 op 7 op Gas, en de eerste rit in de BMW (weliswaar provinciale weg) 1 op 12 (LPi) !!!!!!!!!!!
Nu zo'n 8 maanden later heb ik het gaspedaal wat meer gevonden, maar zit nog steeds met 1 op 9 veel beter en comfortabeler dan in mn vorige auto. Maar dit is slechts bijkomend en rationeel; de grootste winst is COMFORT, RUST en VERTROUWEN. Persoonlijk, dat geef ik toe, maar in feite voor mij ONBETAALBAAR beter !! Mijn partner heeft onlangs een ecoflexje van Opel gekocht en met 1 op 22 diesel (6,5 cent p.km) en ik 1 op 9 gas (6,8 cent p.km.) lach ik me helemaal ziek.... Geef mij dan de BMW maar (ook al betaal ik 100,= per maand aan wegenbelasting en zij NIXX)....
Maar goed , dit ziekelijk positieve verhaal (
Vanuit een heerlijk TWENTE de hartelijke groeten van GIJS !
(a.k.a. GOLDDIGGER)