Geen alarm?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Ejay

Geen alarm?

Bericht door Ejay » 24 nov 2011, 10:37

Omdat 1 sleutel een kapotte responder had en de wagen er niet op wilde starten heb ik een nieuwe diamondkey besteld. Op mijn 2e sleutel geen startproblemen maar zowel op de 1e als op de 2e sleutel kon ik geen gebruik maken van het alarm of het CV....geen van de knoppen werken.

Nu met de nieuwe sleutel hetzelfde probleem: geen van de knoppen werken....ja, ze zullen wel werken maar de wagen reageert er niet op. Ik heb de sleutel ingeleerd: max 5 seconden in stand 1, sleutel eruit, embleem ingedrukt houden en 3x op de lock knop (de bovenste).....maar helemaal niets. Het ligt in inder geval niet aan de nw sleutel.....

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

mantisnl

Re: Geen alarm?

Bericht door mantisnl » 24 nov 2011, 11:12

Volgens mij moet je de sleutel nog laten programmeren bij de dealer. Ik zou ze in ieder geval even bellen.

Ejay

Bericht door Ejay » 24 nov 2011, 13:21

Maar dat programmeren is toch het inleren van de sleutel door wat ik heb beschreven in het topic?

Afbeelding

bofkont

Bericht door bofkont » 24 nov 2011, 16:41

Veelal is inleren van de sleutel inbegrepen bij de prijs van de sleutel.
Zou dus gewoon even teruggaan naar de dealer, en al moet je ervoor betalen, duur kan het nooit zijn.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Ejay

Bericht door Ejay » 24 nov 2011, 17:33

Nee jongens, het inleren is me al voor gedaan bij de dealer! Er is maar één manier en dat is de manier die ik al eerder beschreef: sleutel in stand 1 (maximaal 5 seconden!), sleutel eruit, dan bmw logo ingedrukt houden en tegelijkertijd drie maal op het bovenste knopje drukken. Als het goed zou zijn dan zouden de deuren op slot moeten gaan....oja, bovenstaande moet met de deuren gesloten.

Bij mij gebeurt er dus niets: geen alarm maar ook niet de deuren op slot te krijgen of door de knop vast te houden de ramen open en dicht.....

Nu ben ik van origine erg eigenwijs dus mocht ik het mis hebben en heeft de dealer een andere manier dan ga ik daar ook voor maar volgens mij is dit de enige manier......

Afbeelding

Ejay

Bericht door Ejay » 24 nov 2011, 17:34

....maar ik zal idd de dealer morgen eens bellen om te vragen wat nu te doen..... :whistle:

Afbeelding

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 24 nov 2011, 19:21

Dit heb ik ook met 1 van mijn sleutels, hou ons op de hoogte!

Ejay

Bericht door Ejay » 24 nov 2011, 19:26

Als er 1 sleutel niet doet en die andere wel ligt het bij jou aan de sleutel, kan haast niet anders...

Afbeelding

JdM

Bericht door JdM » 24 nov 2011, 21:58

Op de auto kunnen maximaal twee sleutels tegelijkertijd zijn gevalideerd voor aanmelding (aanmelding is: initialisatie zoals jij dat zelf doet). Het valideren kan alleen de dealer.
Per auto kun je maximaal 10 keer een nieuwe sleutel valideren voor aanmelding, daarna dient de EWS regeling vervangen te worden.
Dit betekent dat als je een sleutel kwijtraakt of defect raakt, dat de oude sleutel uit de auto geprogrammeerd (gevalideerd) moet worden door de dealer en de nieuwe sleutel er weer in, daarna heb je nog 9 sleutels te gaan. Dit werkt zo sinds EWS3.3 meen ik.

Ejay

Bericht door Ejay » 24 nov 2011, 22:05

Oh..?? Nou, in dat geval moet ik zeer zeker naar de dealer....dit is echt helemaal nieuw voor mij...
Bedankt, ik ga dit aan mijn dealer voorleggen morgen...ik houd jullie op de hoogte!

Afbeelding

JdM

Bericht door JdM » 24 nov 2011, 22:25

Ik zie nu dat ik mijn verhaal moet bijstellen. Je kunt maximaal 6 reservesleutels nabestellen, ik twijfel nu of het nabestellen zo gaat dat de validering voor aanmelding er dan al automatisch inzit.. lees de volgende link eens door anders : http://wds.spaghetticoder.org/ni/zinfo/ ... 135001.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je naar de dealer gaan dan ben ik benieuwd of ze weten hoe het precies zit. Ik zie in het verhaal van mijn link nergens staan dat er maximaal twee tegelijk aangemeld kunnen zijn, heb dit van horen zeggen maar had het nog niet gecontroleerd en zie nu in nergens terug dat dat ook waar is. Dus ik neem mijn woorden na het lezen van bovenstaande link voorzichtig weer terug :)

Ejay

Bericht door Ejay » 29 nov 2011, 17:43

Oke, ik ben eruit.

Het werkt allemaal nu naar behoren (hoewel ik het vreemd vind dat ik wél comfort OPENEN heb maar niet sluiten; staat ook in het boekje: alleen OPENEN via de AB.....) en ik heb dus een werkend alarm en de CV via mijn sleutel. Ik heb nu 3 sleutels (2 bij de wagen geleverd; deze 2 zijn stuk) en de nieuwe werkt zoals het moet.

De wagen/sleutel hoeft niet gevalideerd te worden; dat gebeurt automatisch nadat de sleutel in het contact is gestoken. Hij herkent dan dat deze sleutel correspondeert met de transponder/responder in de wagen en hij is gevalideerd. Wel moet hij nog geinitialiseerd worden.

De enige juiste manier:

Zorg dat je beide sleutels bij je hebt.
Stap in de wagen en SLUIT beide deuren
Steek sleutel 1 in het contactslot en draai hem naar stand 1 (de eerste stand)
Laat hem er niet langer dan 2 seconden inzitten, dus draai de sleutel terug naar 0 (beginstand)
Haal de sleutel uit het contact
Druk en houd het bovenste knopje vast (ingedrukt blijven houden!)
Druk nu 3x kort achter elkaar op het BMW logootje terwijl je het bovenste knopje ingedrukt houdt
Laat nu de knopjes los en de wagen sluit en opent zich

Nu gelijk de 2e sleutel pakken en druk en houd het bovenste knopje vast
Druk nu 3x kort achter elkaar op het BMW logootje terwijl je het bovenste knopje ingedrukt houdt
Laat nu de knopjes los.

STEEK NIET DE 2e SLEUTEL IN HET CONTACT NADAT DE EERSTE GEINITIALISEERD IS...!!!!! Dus gelijk ná de eerste sleutel de 2e met de knopjes instellen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”