Xenon in Halogeen inbouwen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Diezel

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Bericht door Diezel » 14 nov 2011, 12:27

Cool project Willem, maak als je tijd hebt er een DIY van, denk dat daar veel vraag naar is hier :)

Diezel
Afbeelding
BMW: Bayerische Motoren Werke

evoluzione

Bericht door evoluzione » 14 nov 2011, 12:40

Hee willem,

Dit lijkt mij een ook een hele goeie mogelijkheid! Wil het zo origineel mogelijk houden. Heb zelf net 2 nieuwe ballasten en lampen gekocht, dus zou zonde zijn om dit weg te kunnen gooien. Heb jij meer informatie over het vervangen van de reflectors?

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 14 nov 2011, 15:20

willem87 schreef: Mijn set Morimoto Mini's die ik overhoud ga ik misschien proberen te monteren in het grootlicht-gedeelt zodat ik een quad-xenon koplamp bekom.

Eens alles zover is post ik wel de nodige foto's :)
Als je nou slim bent sluit je de voeding van je mistlampen aan op die "grootlicht" xenons. Dan de grootlocht voeding splitsen en op e mistlampen aanlsuiten, de aftapping aansluiten op de solenoids van de 4 projectors. Dan heb je quad bixenon en geen foutmeldingen omdat alle lampen een voedinkje hebben.
TIP: eerst je Mori's monteren en richten adhv je ZKW xenons. Dan weet je dat ze recht staan. Daarna kan je weer je FX-R richten op de Mori's. 4 projectoren in het wildeweg richten is een beetje een uitdaging n.l.
succes.

Misschien haal je hier nog wat info:
http://www.hidplanet.com/forums/showthr ... d-retrofit
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

willem87

Bericht door willem87 » 14 nov 2011, 16:49

Wat dat uitlijnen betreft. Als je de ZKW lens demonteerd heb je in het plastic frame 4 montagegaten in een mooie rechthoek opgesteld.
Als je deze 'uitlijning' behoud en later de FX-R gelijk met deze lijnen afstelt kan je weinig verkeerd doen qua richten van de lampen vermoed ik.
De verbrande ZKW's zijn namelijk zodanig verbrand dat ze niet echt duidelijk zijn. Wat de uitlijning betreft maak ik me geen zorgen. Dat krijg ik wel voor elkaar :)

Ik heb jou retrofit al meermaals bekeken enige tijd geleden. Prachtig werk trouwens. Ook de bekabeling is slim bedacht. Enkel vind ik het dan wat stom om te moeten seinen met de mistlichten. Overdag rijd ik normaal niet met dimlichten aan...

Momenteel wacht ik nog op men bestelling van theretrofitsource. Eens die binnen is ga ik aan de slag :-)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 14 nov 2011, 17:38

willem87 schreef:Wat dat uitlijnen betreft. Als je de ZKW lens demonteerd heb je in het plastic frame 4 montagegaten in een mooie rechthoek opgesteld.
Die zijn echter niet horizontaal. Als je dus die gaten gaat gebruiken klopt de rotatie niet. Iemand hier op het forum heeft die retrofit al eens gedaan en kwam hier proefondervindlijk achter. Zoek maar eens op "kouweh"

Je zou de reflectors van je ZKW tijdelijk kunnen sprayen met chroomverf zodat je je een betere output hebt. Die verf blijft niet zitten maar het is maar voor tijdelijk.
E.v. heb ik nog wel een chroomverf die wel blijft zitten (en 400 graden aankan, er is er ook een die 800 aankan)
Merk is Weicon geloof ik.
Over dat flashen overdag. Dat is idd een minpunt, echter rijden wij bijna altijd met dimlicht aan. En flashen doe ik zowat nooit.
Kijk ook uit met quad xenons want als je over een drempel rijdt schijn je iemand met 140W xenon in z'n ogen. Dat is redelijk verblindend. Ik gebruik ze dan ook alleen op wegen zonder drempel en alleen bij uitzondering. (b.v. op onverlichte wegen)

IdB

Bericht door IdB » 14 nov 2011, 19:20

Ik heb sinds een aantal weken de Morimoto Mini´s in mijn E36 zitten en ben er heel tevreden mee!
Geeft echt perfect licht, vooral op donkere onverlichte wegen geeft het grootlicht ontzettend veel en mooi licht.

Ik heb de Morimoto's hier in Nederland besteld, voor leuk geld en met 2 dagen in huis!
Ze zijn hier enkel alleen te krijgen met de Mini Gatlin Gun chrouds...

Morimoto H1 Mini projector's;
http://www.motorsticker.nl/product/2198 ... ctors.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hieronder wat foto's (let niet op de foto's zelf, ik ben geen fotograaf ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 15 nov 2011, 16:47

Kijk, prima zo toch? Wie weet raken we op den duur af van die vervelende plug 'n play kermis xenon kitjes in Nederland.

Diezel

Bericht door Diezel » 16 nov 2011, 00:19

Ik ga ook binnenkort de Morimoto set bestellen en zelf proberen te installeren in mijn E46 Coupe. Echter weet ik nu hoe ik de lenzen in mijn koplamp moet bouwen maar hoe bouw ik de Xenon in mijn auto? Kan dit uberhaupt zonder iets te moeten aanpassen? Ik hoorde ook iets over automatische hoogte regeling?

Heeft iemand een DIY voor mij voor dit gedeelte van de installatie? Is het moeilijk?

Diezel
Afbeelding

Reloader

Bericht door Reloader » 17 nov 2011, 20:56

je kan gewoon inbouwen, je auto is "oud genoeg"

Diezel

Bericht door Diezel » 23 nov 2011, 17:25

Ok, maar met die opmerking snap ik nog niet echt hoe dat precies gaat, heb geen ervaring met Xenon HID systemen inbouwen :)

Diezel
Afbeelding

BMW Clubsport

Bericht door BMW Clubsport » 23 nov 2011, 17:32

Als het mij vraagt is het inbouwen van de xenon set plug and play, mits je de goede type pakt (H1,H4,H7). Enige wat je moet doen is de ballasten goed bevestigen en zorgen dat deze geen water vangen. Automatische hoogteregeling wordt alleen af fabriek geleverd, hier heb jij niet mee van doen.

Een hele andere vraag, misschien heb ik er over heen gelezen.
Is het mogelijk om alleen projectoren in het grootlicht gedeelte in te bouwen. Dus alleen een Quadprojector look te creëren? Of past het H7 (als ik me niet vergis) lampje niet in deze projector?

Diezel

Bericht door Diezel » 23 nov 2011, 17:41

Het is mogelijk, volgens mij heeft DJLeonardo het eens gedaan.

@Clubsport: ik kan dus gewoon de Xenon ballasten aan mijn OEM bekabeling aansluiten en dan functioneert het of moet ik iets aanpassen?

Diezel
Afbeelding

BMW Clubsport

Bericht door BMW Clubsport » 23 nov 2011, 18:04

Normaal gezien plug je de OEM Stekkers van je auto in het xenon setje in zonder iets aan te passen.
Let er wel op, dit was ik vergeten te zeggen. Jou auto heeft check control op de lampen, hierdoor zul je een set moeten kopen welke geen storing op je BC geeft. (denk dat je dit wel wist.)

Ik dacht dat DJLeonardo ook xenon verlichting in de projectoren gestoken heeft.
Ik wil gewoon alles houden zoals het nu is alleen dan een xenon projector i.p.v. zo'n open lens!

Phantom

Bericht door Phantom » 23 nov 2011, 20:00

Dat Xenon setje wat Willem heeft ingebouwd is dat ook voor check controle lampen geschikt?

@ Diezel: laat maar ff weten wanneer je ook een set wilt bestellen ;)
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Diezel

Bericht door Diezel » 23 nov 2011, 20:56

Hoe kan ik checken of die set Xenon van the Retrofit source check controle proof zijn?

@Phantom: Ja zal ik zeer zeker doen :)

Diezel
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”