Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
Zoals de topictitel al vermeldt, heb ik een draadbreuk in het rechterscharnier van mijn Touring.
Alleen alles werkt, dus ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb wel een volledig automatische achterklep die een beetje hulp nodig heeft bij het openen. Zou dit het kunnen zijn?
Is dit eventueel makkelijk zelf te verhelpen?
Alleen alles werkt, dus ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb wel een volledig automatische achterklep die een beetje hulp nodig heeft bij het openen. Zou dit het kunnen zijn?
Is dit eventueel makkelijk zelf te verhelpen?
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 jan 2010, 18:55
Re: Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
Hi Jeppie,
Is Niet moeilijk hoor, heb het ook moeten doen. Let wel even op: je hebt 2 zwarte plastic scharnier kapjes. Achter beide kapjes zul je wellicht draden met draadbreuk vinden :-)
Succes!
Is Niet moeilijk hoor, heb het ook moeten doen. Let wel even op: je hebt 2 zwarte plastic scharnier kapjes. Achter beide kapjes zul je wellicht draden met draadbreuk vinden :-)
Succes!
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 31 jan 2010, 18:55
Re: Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
Hoi,
Kijk ook even naar onderstaande link:
http://www.ebay.de/itm/KABELBAUM-KABEL- ... 2c5bba9d69" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
Kijk ook even naar onderstaande link:
http://www.ebay.de/itm/KABELBAUM-KABEL- ... 2c5bba9d69" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
Re: Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
Ik zit waarschijnlijk ook met een draadbreuk probleem. Mijn achter wisser doet het niet (gek genoeg ook de pomp voor achter niet(zekering is in orde). Hoe krijg ik deze kapjes los. Ik zie niet hoe ik deze zonder te forceren los kan krijgen.
Re: Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
Hey bedankt, hier heb ik wat aan. Zal het 1 en ander dit weekend eens uitzoeken.523 i touring schreef:Hoi,
Kijk ook even naar onderstaande link:
http://www.ebay.de/itm/KABELBAUM-KABEL- ... 2c5bba9d69" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!

Re: Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
Hallo beste BMW vrienden,
Een goede raad:
Als u de kabelboom gaat repareren, gebruik die AMP schoentjes dus echt niet!
De verbindingen in de kabelboom kunt u dus ook beter laten verspringen, anders lijkt de kabelboom wel een zwagere Cobra, en ondervind u hinder om de kabelboom weer in te bouwen, dus beter de lassen laten verspringen om de 2 tot 3 cm.
Even terug komende op de AMP kabelschoentjes, gebruik deze beter niet, dit kan later weer tot storingen leiden.
Soldeer de verbindingen en isoleer deze soldeer verbindingen met de krimpkousjes, die je eerst op de draad dient te schuiven voor dat men de draden aan elkaar soldeert.
De krimpkousjes kan je dus krimpen, het woord zegt het eigenlijk al, dit geschiedt door warmte, houd een soldeerbout langs de krimpkous, en deze sluit zich netjes om de draad, een krimpkousföhn kan ook, een vergstripföhn is ook mogelijk, maar beperk de warmte wel wat, en richt deze föhn niet te lang op de kabelboom.
Dit is dus echt een zeer degelijke verbinding, die nimmer tot enige storing zal leiden. Zeer vertrouwd.
Als deze klus is geklaard, dan raad ik u aan, om de kabelboom weer te omwikkelen met een hoogwaardige afwerktape, deze dient ter bescherming van de aderen die in de kabelboom zijn verhuld.
Hang de kabelboom weer op, zoals hij dus ook zat, en zorg dat er zo weinig mogelijk trekkracht word uitgevoerd op de kabelboom, als de achterklep word geiopend en gesloten, kijk natuurlijk ook goed, dat de kabelboom niet word afgeklemd.
Voor Vladi,
beste Vladi, de sproeier van de achterruit die word voor in het reservoir geregeld, net zoals de ruitensproeier van de voorruit.
Als de achter sproier niet werkt, kijk dan of de slang niet lek is gegaan in de achterklep, dat is te zien aan de vloeistof die uit de achterklep druipt.
Komt er helemaal geen vloeistof naar de achterzijde, dan kan de sproeikop verstopt zitten, dan is het zaak, om deze te ontstoppen, ik gebruik daar altijd een setje laspit stokertjes voor, die werken echt geweldig, met deze stokertjes kan je dan ook de sproeirichting afstellen.
Verder kan de pomp defect zijn voor de achterzijde, dan zal u de wielkuip uit moeten bouwen, aan de rechterzijde, dit is bekeken vanaf de zit achter het stuur vandaan. Het reservoir zit bij een E39 voor het voorwiel.
De achterruitenwisser kan de motor van defect zijn, meet echter wel even de bedrading door, voordat u gaat vernieuwen, het kan natuurlijk ook een draadbreuk zijn, of een vuile stekker.
Kijk eerst ook of u de achterwisser als de ruit open staat, of de wisserarm nog wel soepel gaat, want deze kan ook wel eens vast gaan zitten.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Een goede raad:
Als u de kabelboom gaat repareren, gebruik die AMP schoentjes dus echt niet!
De verbindingen in de kabelboom kunt u dus ook beter laten verspringen, anders lijkt de kabelboom wel een zwagere Cobra, en ondervind u hinder om de kabelboom weer in te bouwen, dus beter de lassen laten verspringen om de 2 tot 3 cm.
Even terug komende op de AMP kabelschoentjes, gebruik deze beter niet, dit kan later weer tot storingen leiden.
Soldeer de verbindingen en isoleer deze soldeer verbindingen met de krimpkousjes, die je eerst op de draad dient te schuiven voor dat men de draden aan elkaar soldeert.
De krimpkousjes kan je dus krimpen, het woord zegt het eigenlijk al, dit geschiedt door warmte, houd een soldeerbout langs de krimpkous, en deze sluit zich netjes om de draad, een krimpkousföhn kan ook, een vergstripföhn is ook mogelijk, maar beperk de warmte wel wat, en richt deze föhn niet te lang op de kabelboom.
Dit is dus echt een zeer degelijke verbinding, die nimmer tot enige storing zal leiden. Zeer vertrouwd.
Als deze klus is geklaard, dan raad ik u aan, om de kabelboom weer te omwikkelen met een hoogwaardige afwerktape, deze dient ter bescherming van de aderen die in de kabelboom zijn verhuld.
Hang de kabelboom weer op, zoals hij dus ook zat, en zorg dat er zo weinig mogelijk trekkracht word uitgevoerd op de kabelboom, als de achterklep word geiopend en gesloten, kijk natuurlijk ook goed, dat de kabelboom niet word afgeklemd.
Voor Vladi,
beste Vladi, de sproeier van de achterruit die word voor in het reservoir geregeld, net zoals de ruitensproeier van de voorruit.
Als de achter sproier niet werkt, kijk dan of de slang niet lek is gegaan in de achterklep, dat is te zien aan de vloeistof die uit de achterklep druipt.
Komt er helemaal geen vloeistof naar de achterzijde, dan kan de sproeikop verstopt zitten, dan is het zaak, om deze te ontstoppen, ik gebruik daar altijd een setje laspit stokertjes voor, die werken echt geweldig, met deze stokertjes kan je dan ook de sproeirichting afstellen.
Verder kan de pomp defect zijn voor de achterzijde, dan zal u de wielkuip uit moeten bouwen, aan de rechterzijde, dit is bekeken vanaf de zit achter het stuur vandaan. Het reservoir zit bij een E39 voor het voorwiel.
De achterruitenwisser kan de motor van defect zijn, meet echter wel even de bedrading door, voordat u gaat vernieuwen, het kan natuurlijk ook een draadbreuk zijn, of een vuile stekker.
Kijk eerst ook of u de achterwisser als de ruit open staat, of de wisserarm nog wel soepel gaat, want deze kan ook wel eens vast gaan zitten.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Laatst gewijzigd door AdE39 op 20 nov 2012, 11:30, 3 keer totaal gewijzigd.
- didrickydo
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 14 okt 2011, 17:51
- Locatie: Bleiswijk
Re: Draadbreuk scharnier achterklep Touring.
ik heb ook dat probleem dat mijn achterklep een zetje nodig heeft om vervolgens zelf verder open te gaan.Jeppie schreef:Zoals de topictitel al vermeldt, heb ik een draadbreuk in het rechterscharnier van mijn Touring.
Alleen alles werkt, dus ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb wel een volledig automatische achterklep die een beetje hulp nodig heeft bij het openen. Zou dit het kunnen zijn?
Is dit eventueel makkelijk zelf te verhelpen?
hoe heb je dit probleem nou opgelost als ik vragen mag ?
graag je reactie