Eerste post hier

Ik rij nu een drietal jaar met een 2de hands aangekochte 320D touring uit 2001 (momenteel 162.000km).
Ergens voor de zomer hoorde ik plots onderaan iets rammelen. En inderdaad, er zat een stevige barst (dwars) in mijn uitlaat
Daar waar nr 2 naar wijst, het versmalde deel: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/r/z/303.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw stuk besteld (met katalysator dus) en eronder laten hangen. Probleem opgelost.
Of niet? Een paar maanden later hoor ik een zeer herkenbaar geluid. En ja hoor, opnieuw een scheur op ong. dezelfde plek.
Kreeg toen onder garantie een nieuwe. De garage beweerde dat ik waarschijnlijk een slecht stuk had gekregen.
Dat hoopte ik ook, tot ik paar weken terug opnieuw dat leuke geluidje van onder m'n wagen hoorde komen. Na controle in de garage; inderdaad, exact hetzelfde probleem. Nu staat m'n auto dus voor de 3de keer in de garage.
Ik heb al gehoord (en op internet gelezen) dat dat te wijten kan zijn aan versleten motorsteunen, waardoor de motor harder trilt met scheuren in uitlaat als gevolg. Maar daar waren ze in de garage niet van overuigd na een controle. Hij vermeldde wel dat op de koppeling veel torsie zat. Wat bedoelen ze daar in feite mee?
In ieder geval, de echte oorzaak weet ik dus nog steeds niet

Grts & thx!