Oude stuur verwijderen? > Gelukt! M3 stuur :)
Oude stuur verwijderen? > Gelukt! M3 stuur :)
Hallo, ben ik weer,
ik ben bezig met het demonteren van mijn 'oude' 3 spaaks sportstuur maar ik kom er geen steek verder mee! Er staat verder ook niets op internet over geschreven.
Ik kan 2 torx schroefjes zien zitten maar hier kan ik HEEL moeilijk bij komen(lees: niet los te krijgen met T25 of T30)
Ik dacht, dat ding haal ik er zo even uit, maar het blijkt dus nog een hele klus!
Kan iemand me snel even op weg helpen want ik wil m'n nieuwe M3 stuur graag gaan plaatsen!
Alvast bedankt en sorry voor de vele topic's!
Diezel
ik ben bezig met het demonteren van mijn 'oude' 3 spaaks sportstuur maar ik kom er geen steek verder mee! Er staat verder ook niets op internet over geschreven.
Ik kan 2 torx schroefjes zien zitten maar hier kan ik HEEL moeilijk bij komen(lees: niet los te krijgen met T25 of T30)
Ik dacht, dat ding haal ik er zo even uit, maar het blijkt dus nog een hele klus!
Kan iemand me snel even op weg helpen want ik wil m'n nieuwe M3 stuur graag gaan plaatsen!
Alvast bedankt en sorry voor de vele topic's!
Diezel
Laatst gewijzigd door Diezel op 12 nov 2011, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.

BMW: Bayerische Motoren Werke
Re: Oude 3 Spaaks Sportstuur verwijderen?
Heb je z'on zelfde stuur als ik heb?? Ik zal eens even gaan kijken of ik m'n handleiding terug kan vinden.
Grtz
Grtz
Ik weet niet, ik heb een 3 spaaks, 1 traps airbag, sport stuur 
Ik lees toch steeds meer dat er 2 torx schroefjes T30 losgemaakt moeten worden om de airbag eruit te krijgen maar ik krijg mijn T30 schoerendraaier er niet in
Hij lijkt gewoon niet te passen(te groot). Wat vreemd...
Diezel
Ik lees toch steeds meer dat er 2 torx schroefjes T30 losgemaakt moeten worden om de airbag eruit te krijgen maar ik krijg mijn T30 schoerendraaier er niet in
Diezel

Deze kwam ik net op het forum tegen http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... t9082.html
En deze heb ik gebruikt bij het plaatsen van de mijne: http://www.my330i.com/mod4.php
Grtz
En deze heb ik gebruikt bij het plaatsen van de mijne: http://www.my330i.com/mod4.php
Grtz
Nee, ik ga van 3 spaaks sportstuur( Diamand vormig stuur) naar M3 stuur(die onderste foto van jou)
Diezel
ps: en dat 3 spaaks sportstuur krijg ik dus de airbag niet van verwijderd!!
Diezel
ps: en dat 3 spaaks sportstuur krijg ik dus de airbag niet van verwijderd!!

Heb sinds m'n bericht zitten zoeken voor je maar kan van dat specifieke stuur ook niks vinden jammer
Hopen op iemand met ervaring haha.
Grtz
Hopen op iemand met ervaring haha.
Grtz
Er zitten inderdaad 2 torx schroeven. Misschien met een spiegeltje even in het gaatje kijken, met een beetje jutteren gaat de schroevendraaier er wel in.
Als je nou in brabant woont moet je maar langskomen 
Dit hoort toch simpel te gaan? ik ga morgen eerst maar eens een fatsoenlijke Torx-set aanschaffen.
Ik houd jullie op de hoogte
Diezel
Ik houd jullie op de hoogte
Diezel

Torcx 25 is het volgens mij.(tenminste bij de E36)
Je hebt ook nog 27
Je hebt ook nog 27
Nou je moet de schroevendraaier er wel een beetje onder de goede hoek instoppen, maar verder is 't vrij eenvoudig.
Ja dat zeg ik, je moet 'm alleen een beetje op en neer jutteren om 'm in de juiste hoek in de schroef te krijgen, verder is er niks lastigs aan 
Het is al gelukt, ik had gewoon niet de juiste maat Torx, het is btw Torx T27 
Diezel
Diezel

Ja het is eindelijk gelukt! De gehele installatie zelf uitgevoerd en victorie!
Het M3(met stiksels!) zit in m'n QP!
Zonder airbag error op de BC - maar heb wel een dag lang de accu eraf gehad
Echter is het BMW Embleem van mijn airbag een beetje smerig en doet afbreuk aan het prachtige stuur, kan ik hiervoor gewoon een nieuwe opzetten?
Foto's volgen snel in mijn showroom!
Diezel
Zonder airbag error op de BC - maar heb wel een dag lang de accu eraf gehad
Echter is het BMW Embleem van mijn airbag een beetje smerig en doet afbreuk aan het prachtige stuur, kan ik hiervoor gewoon een nieuwe opzetten?
Foto's volgen snel in mijn showroom!
Diezel