Climate Control Panel E46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMWBoii

Climate Control Panel E46

Bericht door BMWBoii » 05 nov 2011, 14:10

Ik trek net het aircopaneeltje van de E46 (onder de radio cd zeg maar) eruit en zie op het paneel staan:

Nür für Benzin, nicht Diesel

Mijn vraag is: hoe kan dat nou weer?

Rede was dat er een klein krasje opzat en ik er een andere in wilde zetten die als nieuw is, maar die komt uit een diesel.. :gek:

Iemand ooit van gehoord waarom dat niet zou passen of kunnen ofwat?

't Betreft een 330i touring facelift van eind 2001, maar nog wel met het oude model panel zeg maar

Thanks

KJ_bmw

Re: Climate Control Panel E46

Bericht door KJ_bmw » 05 nov 2011, 18:21

Het klopt dat er verschillende versies bestaan. Exacte verschilen weet ik ook niet, het zou kunnen dat de diesel versies een extra in/uitgang voor een bijverwarmer (webasto) nodig hebben of dt deze iets anderS regelen. Voor zover ik weet kunnen de diesel versies in alle voertuigen worden geplaatst. Ik zou het gewoon proberen, kwaad kan dit volgens mij niet. Een andere optie is om alleen de frontjes uit te wisselen, dit is ook goed te doen.
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

BMWBoii

Re: Climate Control Panel E46

Bericht door BMWBoii » 09 nov 2011, 18:53

Sorry had over reactie heengelezen!

Aah oke, ik wist wel dat er verschillende onderdeelnummers waren (stuk of 5 wel :rolf: ) maar dat een diesel écht anders was heb ik nooit geweten. Zie ook niet echt verschil erin, maar heb het zekere voor het onzekere genomen opgelost: heb gewoon een nieuwe ''kap'' gekocht, voor weinig een gloednieuw aircopaneel dus :) Zo'n kap is niet al te prijzig, en het was indd goed te doen (ff juiste kleine dingetje om mee los te draaien hebben alleen :whistle: )

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”