**Mijn eerste 500 kilometer**
Vielen zeker niet tegen. Wat ik in eerste instantie raar vond was dat de wagen (330 CI Executive Full Options) tóch niet FULL options was: ik miste de stoelverwarming....echt heel raar: alles electrisch, zelfs de hoofdsteunen maar geen verwarming... Toen we gisteravond bij vrienden waren en ik dit zo vertelde reageerde onze vriendin: "Oh maar dat vindt ik helemaal niet raar: waarom zou je stoelverwarming nemen als je dat nauwelijks nodig hebt..?". De wagen komt namelijk van 1e eigenaar uit zuid Italie... . Nooit (of bijna nooit) pekel gezien en geheel maar dan ook geheel origineel. Hij had 127.468 km gelopen en het boekje is afgestempeld tot 127.468 km! Op de laatste beurt ná alles door één BMW dealer onderhouden die ook de wagen nieuw heeft geleverd (boekje)
**Niets mis mee??**
Nee, niet helemaal. Hoewel ik verder niets op of aan kan merken aan de wagen heb ik één klein foutje ontdekt: tijdens het rijden het rechterraam openen en weer sluiten resulteerd in windgeruis. Het raam gaat dan namelijk iets naar buiten staan. Omdat ik dacht dat er onderdruk in de cabine onstond heb ik eerst een ander raam open gezet en toen die ander weer dicht. Mocht niet baten...tijdens het rijden de deur openen en sluiten en dan het raam dicht doen werkt ook niet. Dus de wagen op een parkeerplaats neer gezet, raam omhoog, deur open en weer dicht en opgelost! Hier moet ik dus mee bezig. Moet wel zeggen dat de hardtop erop zit; misschien dat het hier mee te maken heeft maar dat denk ik niet.
**UPDATE 17-11
Nee, toch niets mis mee....dit hoort bij de cabrio. Ik heb namelijk via de dealer een instructieboekje gekocht (28 euro OEM) en daar staat in dat je bij hogere snelheden eerst je achterraam moet openen en dan gelijk met het voorraam sluiten óf alle vier ramen gelijktijdig openen en sluiten omdat door onderdruk je het voorraam niet dicht krijgt (blz. 37 van het instructieboekje)...
**Rijgedrag/wegligging**
Het rijgedrag is super; nu weet ik ook niet beter of een bmw rijdt en stuurt gewoon heerlijk maar omdat de 330 CI een M-onderstel heeft ligt ie erg laag en stuurt als een kart.
231 PK`s in een cabrio die niet sportief is voelen anders aan dan dezelfde PK`s in een sportwagen....tuurlijk, hij komt heel soepel van zijn plek (steptronic automaat) en met de kickdown zullen er niet veel wagens in de buurt blijven maar om hem snel te noemen....nee, eerder enorm soepel. Hij rijdt heel relaxed en ik heb gisteren gemiddeld 8.6L/100 km verbruikt. Daar zit wel een groot stuk snelweg bij (140km/uur) maar ook stadsverkeer; zeker niet slecht maar dat haal ik ook makkelijk met mijn Porsche 911 cabrio (3.6L luchtkoeling 6 cilinder boxer) in dezelfde omstandigheden echter met het dak open!
**Afwerking/kwaliteit**
Ik rijd al jaren (o.a.) BMW en ik heb dus ruim ervaring met de kwaltiteit die BMW kenmerkend maakt. Tuurlijk zal de vorige eigenaar (en dat was er maar één...) zuinig op de BMW zijn geweest maar hij ziet er ook van binnen uit als nieuw. Rondom de schakelhendel zit alu (look?) maar daar zit nog geen krasje op. Ook op het dashboard als nieuw.
Mijn vrouw reed een paar jaar geleden een nieuwe VW Eos maar daar zaten wel zo krasjes op het alu....en zij is echt wel zuinig op de wagen..

Verder had de Eos last van steenslag (tja, welke wagen niet...) en had ie lichte beschadigingen op de voorbumper (steenslag). Toen ik hem eens afspoot met de hogedrukreiniger vloog de lak spontaan van de bumper. Contact opgenomen met de dealer en tot op heden (3 jaar geleden) nooit meer iets van hem vernomen...
**Voorlopige conclusie**
Bevalt uitsteekbaar!
Mensen die mij kennen zullen mij niet snel horen roepen dat "dit een wagen is waar ik lang in zal rijden" want langer dan een jaar rijd ik meestal nooit in een wagen....maar dit voelt zeker aan als een wagen die nog lang in mijn bezit zal blijven!
Ik haal bijna altijd wagens uit de handel of ik koop ze zelf in het buitenland; niet al te lang nadenken: prijs is goed en de wagen ziet er goed uit? Verkocht; op de aanhanger en naar Nederland.
Bij deze lag dat toch anders. Ik wilde een wagen die HELEMAAL aan mijn eisen moest voldoen: aantoonbare historie en onderhoud, kleur, motorinhoud, merk, type, uitvoering etc en dat vond ik in deze wagen. Tja, enkel die stoelverwarming....nu moet ik zeggen dat in mijn Audi cabrio ook stoelverwarming zit maar dat ik die nooit aanheb....ik gebruik het nooit. Ook mijn (ex) Hummer heeft stoelverwarming maar ook die is nog nooit aangeweest....het is meer het idee dat het erop moet zitten.