Bluetooth handsfree voor iphone in mijn auto
Re: Bluetooth handsfree voor iphone in mijn auto
Ben wel eens benieuwd, wat dan?
Ook ik ben benieuwd
....is het toch de Parrot geworden? 
-
Bmw330ia
misschien toch een dynavin android...
Ik sta ook op het punt de MediaBridge (of alternatief) aan te schaffen.
Nadeel van de Parrots vind ik dat die de originele (HiFi)versterker niet gebruikt, en dat klinkt echt minder.
@Bmw330iA: wat is het geworden? En hoe bevalt het?
Nadeel van de Parrots vind ik dat die de originele (HiFi)versterker niet gebruikt, en dat klinkt echt minder.
@Bmw330iA: wat is het geworden? En hoe bevalt het?
Parrot signaal gaat wel degelijk via je hifi versterker hoor! Bij het telefoneren onderbreekt deze namelijk het speaker signaal van je radio naar je versterker en zet het telefoon geluid op deze input van je versterker! Ik vond zelf de geluidskwaliteit van de parrot in de auto van quadrantz (heeft een harman kardon systeem erin) zeer goed! Zeker op een gelijk niveau als dat van de originele bmw bluetooth units en veel beter als van mijn dension..
Mediabridge heb ik geen ervaring mee maar op het net zijn er veel niet bepaald lovende verhalen over... Kijk maar eens op e46fanatics.com
Mediabridge heb ik geen ervaring mee maar op het net zijn er veel niet bepaald lovende verhalen over... Kijk maar eens op e46fanatics.com
BMW 318CI 2003 M-Technik II 
Ah, omdat de Parrot met de Unika is uitgerust. Een normale Parrot breekt in tussen versterker en speaker, en dan hoor je dus de iPhone over de versterker van de Parrot (correct me if I'm wrong).
Ik zal eens kijken of dat ook werkt in een E39 uit 1996... want dat is dan wel de mooiste oplossing, vermoed ik!
Ik zal eens kijken of dat ook werkt in een E39 uit 1996... want dat is dan wel de mooiste oplossing, vermoed ik!
Nu ook de GROM nog ontdekt, kan gewoon (niet goed geld terug) in NL worden besteld.
Lijkt me qua functionaliteit en bediening vergelijkbaar met die van Dension en DICE.
Iemand ervaring ermee?
Lijkt me qua functionaliteit en bediening vergelijkbaar met die van Dension en DICE.
Iemand ervaring ermee?
Inmiddels ervaring met de GROM!
Inbouwen ging in 2e poging goed, denk dat er de eerste keer een contactje niet helemaal goed zat. Hij zit achter/onder de radio in het dashboard, op de CD-wisselaar-aansluiting. De wisselaar zit nog achterin niets te doen...
- bluetooth gaat goed, gesprek aannemen gaat prima; als ik radio luister moet ie wel eerst even op de "CD-Changer", en dan is op het stuur op te nemen, gesprek te beëindigen en volume te regelen.
- geluid via iPhone is super, het liefst werkt ie met playlists (en die zijn zo gemaakt).
- muziek vanaf USB-stick gaat ook goed
- de telefoon heb ik gemonteerd in het bakje dat vroeger voor cassettes bedoeld was. Een lange kabel verbindt de iPhone hier met de GROM, voor opladen en muziekoverdracht
Kortom, voor het geld een prima oplossing!
Inbouwen ging in 2e poging goed, denk dat er de eerste keer een contactje niet helemaal goed zat. Hij zit achter/onder de radio in het dashboard, op de CD-wisselaar-aansluiting. De wisselaar zit nog achterin niets te doen...
- bluetooth gaat goed, gesprek aannemen gaat prima; als ik radio luister moet ie wel eerst even op de "CD-Changer", en dan is op het stuur op te nemen, gesprek te beëindigen en volume te regelen.
- geluid via iPhone is super, het liefst werkt ie met playlists (en die zijn zo gemaakt).
- muziek vanaf USB-stick gaat ook goed
- de telefoon heb ik gemonteerd in het bakje dat vroeger voor cassettes bedoeld was. Een lange kabel verbindt de iPhone hier met de GROM, voor opladen en muziekoverdracht
Kortom, voor het geld een prima oplossing!
-
von jot
Ik heb mijn iPhone nu over de originele BMW bluetooth kast aan de gang (met BMWscanner aangemeld). Werkt gewoon zoals het hoort
!