Na het aandachtig lezen van alle threads op dit forum en de buitenlandse forums de afgelopen weken had ik bij PMW de blanking plates besteld voor mijn 320d.
Omdat ik van andere gebruikers wist dat als het zaakje open lag het slim was om gelijk tevens de carter ventilatie te vervangen en de EGR te reinigen heb ik dat ook gedaan.
Dus swirls flap eruit, blanking plates erin, carter ventilatie vervangen, EGR gereinigd en alles weer in elkaar gezet.
Eerste keer starten, motor sloeg af en een waarschuwingslampje ging branden. Ik dacht zal misschien wel met het vacuumsysteem te maken hebben, moet misschien nog op druk komen. Tweede keer starten, sloeg aan, toerental liep hoog op (1500 toeren) en zakte na 5-7 seconden pas omlaag naar normaal stationair toerental. Dit was al niet normaal vond ik.
Ik heb hem even stationair laten draaien voor 3-5 min. De motor liep in die tijd prima stationair en was constant en stil (geen vreemde klopgeluiden). Ik zette de motor even uit om mijn handen te wassen, kwam terug bij de auto om te starten. Hij sloeg aan maar weer dat vreemd hoog toerental voor 5-7 seconden, daarna inzakken. Ik probeerde gas te geven maar de motor regeerde niet. Ik hield het pedaal ingetrapt daarna kroopt het toerental maar langzaam op en sloeg daarna weer af. Nogmaals starten en dit keer probeerde ik in de 1e versnelling te rijden, liep niet lekker, geen vermogen, kwam maar net een tiental meter vooruit waarna ik beslot te stoppen. Het waarschuwingslampje brandt NIET.
heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen rekening houdend dat ik:
- EGR verwijderd heb en gereinigd heb en terug geplaatst (vacuumslangetjes later weer aangesloten - dat ben ik niet vergeten)
- luchtfilterhuis is eraf geweest daarna weer gemonteerd (ik vond het niet lekker passen moet ik eerlijk bekennen)
- inlaat is eraf geweest, pakkingen zagen er nog netjes uit
- carterventilatie vervangen
Ik heb wel ontzettend moeten k&*^%n aan de onderkant van het spruitstuk voordat ik het kon verwijderen, 3 vacuumslangen los moeten halen (daarna weer aangesloten) en 3 stekkertje los gehaald en weer aangesloten.
Ik baal als een stekker
Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? Ik hoor graag van jullie.