viergasmeting afkeur apk

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Diégo

viergasmeting afkeur apk

Bericht door Diégo » 11 okt 2011, 00:23

hallo mensen..
ik heb een bmw 318i e46 uit 1998..
ik wou hem laten keuren maar werd afgekeurd op de viergasmeting die mag max 1,03 zijn bij verhoogd toerental en mijn is 1,46 dus veeel te hoog, iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn voordat ik de KAT moet gaan vervangen.

btw ik heb alle slangen vervangen, lambdason 1, carterontluchtingsklep, vacuumslangetjes,
maar nu zag ik tusse de radiateur en het blok zit een groot ronde bak? iemand een idee wat dit is want die trekt wel valse lucht, zou dit de oorzaak kunne zijn?

groet diego

Reloader

Re: viergasmeting afkeur apk

Bericht door Reloader » 11 okt 2011, 10:04

misschien een keer alten flushen? mijn 316i kwam vroeger ook niet door die meeting even wat remmenreiniger op t luchtfilter en dan keuren kwam ie er wel door :whistle:

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 11 okt 2011, 11:16

Misschien kun je dit proberen.

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 11 okt 2011, 21:34

Die ronde bak is de luchtpomp. Deze gaat even draaien bij koude start, en zorgt dat de katalysator zo gauw mogelijk op temperatuur is, zodat de uitstoot zo gering mogelijk is. Het kan inderdaad dat deze op de naad lekt. Hij zit met een soort nagels aan elkaar, deze moet je eruit boren en dan met boutjes en moertjes hem stevig in elkaar zetten. Dan zou het over moeten zijn.
Of lekt hij volgens jou ergens op?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”