nieuw lid / trilling in de auto
Re: nieuw lid / trilling in de auto
nope, die rubbers zijn nog nooit vervangen geloof ik nee.. van het diff zeker niet iig.. die was duidelijk vrij gaar.. maar die rubbers zijn wel erg lastig zelf te vervangen is t niet? en dat lager en hardyschijf, zijn die goed zelf te vervangen?
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
laatste up date veerpoot lagers vervangen en ja hoor helemaal geen trillingen meer er zat maar minimale speling in maar genoeg om de auto te laten trillen . raar dat 2 rubbers van ongeveer 30 euro per stuk je hele auto van slag kan brengen . het begon dat ik in maart over een balk was gereden eerst lichte trillingen later wat heftiger garage geweest draag arm rubbers vervangen (voor) bij een garage achter niks kunnen vinden 220 euro , trillingen blijven . naar de bmw dealer in hoorn 150 euro kwijt ook niks kunnen vinden , weer terug naar andere garage wiellager laten vervangen kosten 500 euro links achter daar voelde ik de meeste trillingen wielnaaf zat vast gerot dus compleet andere lager huis en naaf en aandrijf as en draagarm ze hebben met een 20 tons pers de as niet er uit kunnen krijgen dus 500 achter de wagen een troost het wiellager was gelukkig wel stuk dus niet voor niets maar trillingen hielden aan dus achter nieuwe rem schijven uit laten lijnen alles bij elkaar 250 euro . maar goed trillingen houden aan . onder tussen heb ik me ingeschreven op deze forum daar kwam judaz met de gouden tip veer poot lagers achter deze laten vervangen met een kleine beurt 330 euro maar ik ben blij de trillingen zijn weg de garage zij zelf al hier kom je bijna nooit achter omdat het rubber er goed uit zag maar na dat hij deze er uit had gehaald er achter kwam dat ze behoorlijk stuk waren . judaz ik ben heel blij dat jij toch veel verstand van deze auto ,s heeft nogmaals bedankt vr gr rob

zeker genieten top allemaal heerlijk trillings vrij rijden tijd geleden

daar ben ik weer weet iemand hoe het zit met spiraal veren nu schud ik weer heen en weer bij een hobbel weg en bij sterke wind ik heb het idee dat de achter kant lager ligt wie kan me helpen vr gr rob
Ik denk dat er (een) schokdemper(s) lek zijn(/is)
Is vrij makkelijk te controleren. Voorwielen eerst helemaal neer links draaien, dan bij het linker voorwiel kijken of anders voelen of de veerpoot vettig is. Dan het stuur naar rechts draaien en rechtsvoor hetzelfde doen.
Achter kun je al zien als je achter de auto op de grond gaan liggen en dan even de schokdempers bekijken.
Zijn ze vet en nat, dan zijn ze lek.
Is vrij makkelijk te controleren. Voorwielen eerst helemaal neer links draaien, dan bij het linker voorwiel kijken of anders voelen of de veerpoot vettig is. Dan het stuur naar rechts draaien en rechtsvoor hetzelfde doen.
Achter kun je al zien als je achter de auto op de grond gaan liggen en dan even de schokdempers bekijken.
Zijn ze vet en nat, dan zijn ze lek.
-- Houdoe wanne --
Dat is idd een grote kans voor het 'achter lager liggen dan voor' daar had ik even overheen gelezen.
-- Houdoe wanne --
hallo mensen ik ben blij met jullie reactie ik heb nog wat de draagarm waar de spiraal veer in zit kantelt vrij gemakkelijk is dit normaal het zit echt achter alvast bedankt voor jullie reacties vr gr rob 
hoe kan ik er achter komen of mijn wiellagers stuk zijn achter ik heb geen speling op mijn wielen maar ik heb wel het idee dat ik op knikkers rij wie weet iets vrgr rob
Auto opkrikken, en aan het wiel draaien. Dan kun je het horen. (moet je natuurlijk wel weten hoe een slecht lager moet klinken, dat is lastig uitleggen.)
-- Houdoe wanne --
Kapot wiellager kan behoorlijk lastig te achterhalen zijn.
Bij mijn vorige auto had ik onder het rijden een zware brom.
Maar met opkrikken en draaien hoorde je totaal geen verschil in geluid.
Je wiel draait dan onbelast, dus geluid kan dan weg zijn.
Maar als je echt speling hebt en trillingen in de auto voelt moet je het haast wel kunnen horen.
Het is dan echt enorm verrot en zou het dan heel snel vervangen voor het echt fout gaat.
Ik heb het uiteindelijk wel gevonden door proefrijden en bochten nemen, geluid veranderd dan.
Zodra je een bocht naar links neemt en het geluid word erger, zit het bijna zeker rechts(voor)
En andersom moet je het links(voor) zoeken.
Achter is op deze manier lastiger te controleren
Maar trillingen in je stuur moet je voor zoeken, trillingen in je stoel, heel de auto dus, moet je achter zoeken.
Bij mijn vorige auto had ik onder het rijden een zware brom.
Maar met opkrikken en draaien hoorde je totaal geen verschil in geluid.
Je wiel draait dan onbelast, dus geluid kan dan weg zijn.
Maar als je echt speling hebt en trillingen in de auto voelt moet je het haast wel kunnen horen.
Het is dan echt enorm verrot en zou het dan heel snel vervangen voor het echt fout gaat.
Ik heb het uiteindelijk wel gevonden door proefrijden en bochten nemen, geluid veranderd dan.
Zodra je een bocht naar links neemt en het geluid word erger, zit het bijna zeker rechts(voor)
En andersom moet je het links(voor) zoeken.
Achter is op deze manier lastiger te controleren
Maar trillingen in je stuur moet je voor zoeken, trillingen in je stoel, heel de auto dus, moet je achter zoeken.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶