330d houd in

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
Jurien
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 jun 2011, 11:03

330d houd in

Bericht door Jurien » 22 sep 2011, 16:36

Sinds een week houd mijn 330 in

De garage kan niks vinden met de conputers..
verstuiver drukke alles valt binnen de waardes!

Bij vol gas rond de 4200 rpm gaat die stoteren net als eeen benzine toeren begrenzer weet iemand hier wat daar de oorzaak van kan zijn lmm?

Lmm had wel een lichte afwijking..

Frans-bmw
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 sep 2011, 10:19

Re: 330d houd in

Bericht door Frans-bmw » 22 sep 2011, 16:58

Bij mij was de stekker naar de turbo gebroken, kwam ook niet naar boven aan de computer

Gebruikersavatar
Jurien
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 jun 2011, 11:03

Re: 330d houd in

Bericht door Jurien » 22 sep 2011, 21:25

Okee en wat deed die bij jou dan niet en hoe deed die?

Zou het geen kapotte lmm kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Gast op 22 sep 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Gebruikersavatar
Jurien
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 jun 2011, 11:03

Re: 330d houd in

Bericht door Jurien » 22 sep 2011, 21:27

Ik heb wel een terugkeernde foutmelding van een van me fual rail sensor maar pomp en verstuivers zijn oke

Frans-bmw
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 sep 2011, 10:19

Re: 330d houd in

Bericht door Frans-bmw » 23 sep 2011, 00:54

Bij mij trok hij erg slecht, bijna als een gewone auto :shine:
De 330D rookte vooral erg als ik hem doortrok, na de reparatie was het ook een verschil van dag en nacht!

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: 330d houd in

Bericht door Verheeske » 23 sep 2011, 17:27

wellicht een probleem met de drukregelklep. Ik ken het brandstofsysteem van die specifieke motor in uit mijn hoofd. Maar de common rail heeft een drukregelklep (kan zowel hoge of lage druk of beide zijn) Deze kunnen nog wel eens kapot gaan. Is die ook gecontroleerd? en zijn de signalen van de sensoren en actuatoren gecontroleerd met een scope?

Als de stekker van de LMM los ligt, stottert 'ie dan ook bij dat toerental?
-- Houdoe wanne --

Gebruikersavatar
Jurien
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 jun 2011, 11:03

Re: 330d houd in

Bericht door Jurien » 24 sep 2011, 15:39

ik heb de auto weer opgehaald foutcode 4704 (brandstof-opvoerdruk-sensor) blijft terug komen voor de rest niks

ik weet niet wat ze gedaan hebben ze hebben de auto uitgelezen lopend in het motor ruim alle verstuiver waardes waren goed dus...


dat met de lmm heb ik nog niet geprobeert vandaag
Laatst gewijzigd door Gast op 25 sep 2011, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: 330d houd in

Bericht door Verheeske » 25 sep 2011, 18:25

Wat zijn de laatste 7 cijfers/letters van je chassis nr? Mag ook via PB. dan weet ik precies welk blok etc. je hebt kan ik nog ff nadenken :)
-- Houdoe wanne --

Gebruikersavatar
Verheeske
Berichten: 2754
Lid geworden op: 11 okt 2009, 17:45
Locatie: Vlakbij Lichtstad

Re: 330d houd in

Bericht door Verheeske » 26 sep 2011, 07:53

Wat me vanmorge toen ik wakker werd te binenn schoot: de opvoerpomp. Als deze niet genoeg aanlevert kan de hogedrukpomp het ook niet meer goed regelen. en dat is dan meestal merkbaar bij hogere belasting en dus ook in hogere toeren.

Hebben ze de druk van de opvoerpomp (=pomp van/in de tank naar de motor) gemeten?
-- Houdoe wanne --

Just_inn79
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 feb 2011, 09:46
Locatie: Simpelveld

Re: 330d houd in

Bericht door Just_inn79 » 06 okt 2011, 13:30

Ik had precies hetzelfde....Raildruk sensor was defect. Vervangen en loopt weer als nieuw!
F11 530d 2012

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: 330d houd in

Bericht door Mikkie » 06 okt 2011, 13:51

Die bovengenoemde sensor zou best kunnen.
Als die het niet is: probeer eens een andere luchtmassameter. Die gaan ook vaak kapot, maar geven niet altijd een foutmelding (ligt eraan hoe goed ze nog werken).

Gebruikersavatar
Jurien
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 jun 2011, 11:03

Re: 330d houd in

Bericht door Jurien » 03 jan 2012, 14:01

Probleem opgelost nieuwe brandstofpomp bestuurders kant -_-

Gebruikersavatar
j0eyv
Berichten: 3329
Lid geworden op: 27 apr 2010, 12:38

Re: 330d houd in

Bericht door j0eyv » 03 jan 2012, 15:08

Duur grapje?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: 330d houd in

Bericht door Mikkie » 03 jan 2012, 18:36

De brandstofpomp kost meestal tegen de 1.500 euro en dan ben je relatief goedkoop uit. Ik krijg 'm over 25 à 50k ook, nog even niet aan denken :X

Gebruikersavatar
ArnoldC
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 dec 2010, 22:11
Locatie: Middelburg

Re: 330d houd in

Bericht door ArnoldC » 03 jan 2012, 21:53

Het zal de opvoerpomp geweest zijn, omdat hij zei brandstofpomp bestuurders kant... Bij de 30D blokken sneuvelt de hogedrukpomp bij mijn weten normaal gesproken niet meer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”