Ik heb een BMW 318 aut E46 uit '99 met 121.000 km op de teller...
Van de week is me luchtmassa meter vervangen omdat ik een probleem had met mijn hoeveelheid lucht en veel meer wat daarbij komt kijken (inhouden/koude start problemen enz)
maar sinds die is vervangen schiet me versnellingsbak in storing als ik boven de 2500 toeren uit kom.
ik krijg dan links van mijn D in me dashboard een uitroepteken met een gekartelde kring eromheen (nee het is niet mijn handrem)
dit betekend volgens de garage waar ik vaker kom en die hem ook uitgelezen heeft en weer nagekeken heeft dat het een versnellingsbak storing is en dat alleen zijn 3e versnelling actief is zodat je altijd nog kunt rijden al heb je een probleem..dit geld van 0kmh tot hoever je 3e versnelling kan gaan...niet getest! maar je ken nog gewoon de snelweg op...
deze fout verwijderen uit de boardcomputer heeft geen nut want hij komt gelijk weer terug
ik heb volgende week woensdag een afspraak bij de bmw dealer om hem uit te laten lezen aangezien ze daar meer kunnen vertellen (zeggen ze)
jullie bmw genieën hebben vast wel een aardig idee wat mijn probleem kan zijn...of in iedergeval in de richting....
van het een in het andere probleem....wanneer houd het op?