Kachelmotor werkt niet.
Kachelmotor werkt niet.
Beste mensen,
sinds net doet mijn interieur ventilator niks meer. In het verleden al wel gehad, dat de ventilator een raar geluid deed maken, alsof er blad in de ventilator zat. Alleen heb ik dit al een paar maanden niet meer gehoord.
Net de zoekfunctie gebruikt, bekend iets, grote kans dat de motor zelf is overleden. Morgen ga ik meten op mijn werk of er spanning op dat ding aankomt.
Wat mij nou onduidelijk is, kan het nu ook zo zijn dat de kachelweerstand is overleden? (het egeltje zoals dat hier genoemd word?)
Mensen die ervaring hiermee hebben?
Groetjes, Kevin
sinds net doet mijn interieur ventilator niks meer. In het verleden al wel gehad, dat de ventilator een raar geluid deed maken, alsof er blad in de ventilator zat. Alleen heb ik dit al een paar maanden niet meer gehoord.
Net de zoekfunctie gebruikt, bekend iets, grote kans dat de motor zelf is overleden. Morgen ga ik meten op mijn werk of er spanning op dat ding aankomt.
Wat mij nou onduidelijk is, kan het nu ook zo zijn dat de kachelweerstand is overleden? (het egeltje zoals dat hier genoemd word?)
Mensen die ervaring hiermee hebben?
Groetjes, Kevin
BMW E46 330i
Re: Kachelmotor werkt niet.
Kachelweerstand kan volgens mij ook iid. Heb het ook gehad en toen blies hij alleen in bepaalde standen. Ook alleen koude lucht...
Kachelmotor is een stuk duurder, dus hoop voor je dat het egeltje de oplossing bied.
Kachelmotor is een stuk duurder, dus hoop voor je dat het egeltje de oplossing bied.
BMW 318i e46 Facelift.
Nou vanmorgen naar me werk deed de kachelmotor het weer. Wel het geluid weer van een blad in de motor. Nu blijkt dat dit geluid dus voorkomt uit een lager van de kachelmotor die slecht wordt. Het is dus wachtten totdat de motor overlijd.
Ekris Zeist gebeld, 420 ex btw voor het onderdeel. Dit is me toch net iets te gortig, dus ga op zoek naar een kachelmotor via een andere weg.
Ekris Zeist gebeld, 420 ex btw voor het onderdeel. Dit is me toch net iets te gortig, dus ga op zoek naar een kachelmotor via een andere weg.
BMW E46 330i
Nou definitief einde kachelmotor, vandaag nieuwe besteld, morgen ophalen. Kreeg spanning bij de motor, die deed er alleen niks meer mee.
Heb ik hem vandaag na werken uitgebouwd (weinig ruimte, oude kwam er in 2 stukken uit, ff meer demonteren om de nieuwe ertussen te proppen) Alleen! Valt er een schroefje naar beneden. Iemand daar ervaring mee? Hoe krijg ik die nou weer terug? Was zo voorzichtig met die schroefjes, wou net me magneetstokje erbij pakken, zie hem zo gaan. Iemand?
Heb ik hem vandaag na werken uitgebouwd (weinig ruimte, oude kwam er in 2 stukken uit, ff meer demonteren om de nieuwe ertussen te proppen) Alleen! Valt er een schroefje naar beneden. Iemand daar ervaring mee? Hoe krijg ik die nou weer terug? Was zo voorzichtig met die schroefjes, wou net me magneetstokje erbij pakken, zie hem zo gaan. Iemand?
BMW E46 330i
Pff, zucht, altijd van dat soort kleine dingen die niet mee willen werken
Nieuwe besteld bij de dealer?
Nieuwe besteld bij de dealer?
Om heel eerlijk te zijn... Ben maar bij brezan gaan shoppen... Net iets voordeliger
BMW E46 330i
Met korting eraf, en btw eroverheen kom ik uit op 285 euro. Nieuwe zit er ondertussen in, en werkt. Schroefje niet terug meer gevonden... Hoor hem gelukkig niet rammelen. Hella was de fabrikant.
Echter erachter gekomen dat de egel ook niet fris is, nieuwe gehaald bij de dealer. Dashboardkastje ookal losgehaald, kan dat ding niet vinden. Ff de DIY's doorspitten
Echter erachter gekomen dat de egel ook niet fris is, nieuwe gehaald bij de dealer. Dashboardkastje ookal losgehaald, kan dat ding niet vinden. Ff de DIY's doorspitten
BMW E46 330i
Zeer bekend probleem. Ik heb nu 4 jaar ervaring als monteur en sinds dat ik aan beide polsen geopereerd ben heb ik onder moeilijk te bereikbare omstandigheden met raar gebogen handen e.d. een beetje spastische neigingen (i.v.m. zenuwen die langs littekenweefsel lopen). daarbij willen wel eens wat schroefjes op onmogelijk plaatsen.KevinK schreef:Alleen! Valt er een schroefje naar beneden. Iemand daar ervaring mee? Hoe krijg ik die nou weer terug? Was zo voorzichtig met die schroefjes, wou net me magneetstokje erbij pakken, zie hem zo gaan. Iemand?
Je ziet hem zeker niet meer liggen? je kunt nog kijken of je met je magneet te pakken krijgt door want in het rond te tasten in de richting van waar het schroefje is gevallen. Als je hem echt terug wilt kun je natuurlijk wat meer kappen wegschroeven. hij moet er nog ergens liggen. Maar denk je dat dat te lang zal duren, of dat dat alleen maar meer ellende met zich mee kan brengen zou ik zeggen jammer dan en nieuw schroefje.
Ik zelf ben inmiddels koning geworden in 'onmogelijk bereikbare schroefjes terug vinden'
-- Houdoe wanne --