Wegvallen idrive bediening en radiogeluid met airco aan

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
beemerpetje

wegvallen i Drive

Bericht door beemerpetje » 28 apr 2010, 06:34

hallo

ik heb sinds vorige week de kwaal dat het scherm uitvalt en de radio van mijn 525i E60 2005. Ik dacht dat het eerst aan de gecopieerde cd lag welke in de cd speler zat, maar die heb ik er uit gehaald en het probleem blijft. Het betreft een profesional systeem.
gisteren leek het erop dat het scherm donker werd maar nog wel het I-drive menu in de diepte zag... maar de radio viel ook gewoon weer weg. ook valt het me op dat wanneer ik de auto uitzet en het contact geheel uit, de keer er na dat ik het contact weer aanzet de cd niet verder gaat waar hij de vorige keer gebleven was , maar veel verder is...

heeft iemand dit ooit eerder gezien???

beemerpetje

Re: wegvallen i Drive

Bericht door beemerpetje » 11 mei 2010, 14:43

wat een overweldigende reacties zeg....... :?

eerst maar even na vraag gedaan bij de BMW dealer. Welke DVD versie heb je? ik had er net een nieuwe (gecopieerde) 2010 met flitspalen in zitten. Dat zou evt de oorzaak kunnen zijn, nieuwe schijf maar oude software. Beginnen met een update van het systeem. Kwam mooi uit want nadat ik hem uit Duitsland gehaald had, heb ik hem nog niet op nederlands laten zetten, engels was voor mij ook geen enkel probleem (vrouwtje vond het wel makkelijker). Maarja met het updaten heb je natuurlijk altijd de kans dat de CCC het begeeft. Dus met knikkende knietjes zitten te wachten tot hij onder het mes vandaan kwam, en ja hoor de CCC had het overleeft en alles weer up to date en in het Nederlands. Nou proberen dan maar of hij nu goed blijft.
de volgende dag maar een klein stukje gereden en geen probleem gehad. de Zondag wilde ik naar vrieden rijden (20km verder op) en dacht ik zal de navigatie ook aan zetten kunnen we hem mooi testen. Helaas 7x uitgevallen op 20Km, niet even uit maar gewoon een paar minuten, klote dus... op de terug weg weer uitvallen toen de navi maar uitgezet en toen leek het beter (zou het dan toch in de navigatie zitten) Nouja dan maar na het weekend naar de dealer en vragen wat hun oordeel is. wilde Maandag ochtend weg rijden en hoorde alleen nog maar de DVD draaien en verder niks meer. Alles Zwart en dood, geen radion/telefoon/navi/PDC... alleen het brommend geluid van de DVD die wel bleeft lopen. mooi klote dus. Nouja dan dadelijk maar naar de dealer. op het werk aan gekomen en sluitel uit het contact bleef de DVD doorlopen en de 2 lampjes op de CCC....
In de luch maar even langs de dealer om het te laten zien, want nu deed hij het immers niet, en konden ze het misschien makkelijk zien. Monterur meteen netjes mee naar buitn om te kijken. even geprobeerd de CCC te resetten maar helaas. de CCC had het toch begeven. Maar een nieuwe bestellen (met een 2ehands heb je het zelfde risico) moet speciaal besteld worden op je chassis nummer en daarna bij de BMW geprogrameerd worden. morgen gaat hij dus weer onder het mes en ghaat de nieuwe CCC er in. hopen dat dan de problemen opgelost zijn, en eindelijk weer muziek in de auto. de 6 pitter klinkt natuurlijk wel prettig om naar te luisteren maar nu begin ik de radio toch wel te missen.

Dnl

Bericht door Dnl » 11 mei 2010, 14:51

Ai ..
Het "nadeel" is dat er nog (te) weinig aanmeldingen zijn op het E60/E61 Forum, dus het kan soms wat langer duren voordat er een reactie komt. Zeker op deze wat lastige vragen. Maar wel mooi om te lezen dat je ook de oplossing van jouw probleem neer hebt gezet. Direct goede informatie mocht iemand er ook last van krijgen...

Hopelijk is het probleem snel opgelost!
Edit:
Stel je anders ook nog even voor? Voorstellen, en een Showroom zal ook leuk zijn :)..

corderooij

Wegvallen idrive bediening en radiogeluid met airco aan

Bericht door corderooij » 28 jun 2011, 20:37

Wie kan mij helpen ? Gebeurt alleen wanneer de airco lang genoeg aanstaat en flink moet werken.
Vorig jaar met deze warmte had ik hetzelfde (gelukkig koelde het toen af en was de airco lager ingesteld).
Wat is het probleem: eerste signaal: bluetooth telefoonkoppeling verdwijnt op scherm (tijdens bellen zie ik dan boodschap toestel zoeken), en is de radio stil. Wacht je lang genoeg met uitzetten van de airco dan valt uiteindelijk de volledige bediening van de navigatie , radio en dergelijk uit. idrive draait loos rond en ook de knoppen op het stuur doen het niet meer. Wanneer je snel de airco uitzet dan kiomt alles weer terug. Anders, werkt het vrijwel zeker de andere dag weer.
Persoonlijk denk ik dat er ergens een stekkerverbinding (vlakbij de airco lucht) zit die vochtig wordt oid waardoor eea uitvalt.
Wie herkent dit probleem en hoe is het opgelost
Kan het zijn dat de carkit/bluetooth module tussen de idrive zit waardoor deze combinatie problemen optreden ?
Waar kan ik de bewuste modules en verbindingen / glasfiber terug vinden ?
Heeft er iemand een inbouw voorschrift van de carkit/bluetooth?
alvast bedankt

E60pro

Re: Wegvallen idrive bediening en radiogeluid met airco aan

Bericht door E60pro » 03 jul 2011, 01:28

Als ik een gok mag wagen dan wil ik graag al mijn geld op een defecte bluetooth module inzetten.

Even links achter in de kofferbak de glasvezelkabel er af trekken en door lussen met zo'n speciaal stekkertje, als het dan over is weet je het zeker.

Was bij mij namelijk wel het geval ook al waren de symptomen ietsje anders.

corderooij

Bericht door corderooij » 06 jul 2011, 09:42

wat was de oplossing ?
ik heb het probleem ook en het komt voor wanneer de airco met deze hitte vol aan staat.

Cabrio freak

Bericht door Cabrio freak » 01 sep 2011, 18:20

Hoi,

Is hier nog enige update over,
ik heb dit probleem nu ook al een tijdje...en is uitermate vervelend :bang:

Cabrio freak

Bericht door Cabrio freak » 01 sep 2011, 18:25

Is hier al enige update over,
Kamp namelijk met hetzelfde probleem,alle hulp is geapprecieerd...word er een beetje moedeloos van :(

Dess

Bericht door Dess » 01 sep 2011, 19:22

Volgens mij heeft hij dat al aangegeven, nieuwe ccc erin...
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

Aron

Bericht door Aron » 01 sep 2011, 23:29

soortgelijke onderwerpen samengevoegd ;)

Moderatoropmerking Aron

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”