Even voorstellen
Even voorstellen
Hoi BMW fans,
Ik heb sinds een maand of 2 een zilvergrijze E36 316 Compact uit 2000 in m'n bezit. Ik gebruik 'm vooral voor naar m'n werk, in het weekend rijd ik vooral op m'n R1100S. Ook van BMW, maar dan met 2 wielen en 2 cylinders minder. Ik ben hier vooral voor onderhoudsinfo en informatie over upgrades. Hiervoor heb ik een twin turbo Nissan Skyline GT-R uit '92 gehad met een respectabele 500pk en 600Nm. Zo ver laat ik het met de E36 niet komen. Te meer omdat de 1.9 4 cylinder nou niet de beste basis is. Wel wil ik t.z.t. wat aan het onderstel laten doen, en de looks (minimaal) verbeteren.
Zelf ben ik vooral theoretisch heel technisch - ik werk als software architect bij een consultancybedrijf in de telecomsector - maar de handjes wapperen heel traag. Ik heb wel 's wat versleuteld aan de Niksan, maar meer dan wat onderhoud is dat niet geweest.
Groeten, Henri
Ik heb sinds een maand of 2 een zilvergrijze E36 316 Compact uit 2000 in m'n bezit. Ik gebruik 'm vooral voor naar m'n werk, in het weekend rijd ik vooral op m'n R1100S. Ook van BMW, maar dan met 2 wielen en 2 cylinders minder. Ik ben hier vooral voor onderhoudsinfo en informatie over upgrades. Hiervoor heb ik een twin turbo Nissan Skyline GT-R uit '92 gehad met een respectabele 500pk en 600Nm. Zo ver laat ik het met de E36 niet komen. Te meer omdat de 1.9 4 cylinder nou niet de beste basis is. Wel wil ik t.z.t. wat aan het onderstel laten doen, en de looks (minimaal) verbeteren.
Zelf ben ik vooral theoretisch heel technisch - ik werk als software architect bij een consultancybedrijf in de telecomsector - maar de handjes wapperen heel traag. Ik heb wel 's wat versleuteld aan de Niksan, maar meer dan wat onderhoud is dat niet geweest.
Groeten, Henri
Re: Even voorstellen
Welkom! Wel een merkwaardige swap te noemen, van een Skyline naar een 316 Compact maar zeker geen verkeerde! Heb altijd een zwak gehad voor de E36 compact. Foto's van BMW's zien wij graag, dus ook de jouwe
.
Ik mis 'm wel, de Skyline! Maar 't is niet te doen, 1 op 7 op de snelweg (let wel, Euro 98!) en 1 op 3 als je een M3 wil bijhouden. Op onderdelen moest je soms 4 maanden wachten en je kon er niet fatsoenlijk de parkeergarage mee in (want stuur rechts). Veel aandacht ook van 'petjes' die in hun Astra diesel zweren je eruit te kunnen rijden. Diezelfde petjes kochten overigens steeds meer 'nep' Skylines (R33 gts-t met 400 'MS Excel' pk's, en in het groen want dan ging 'ie harder) waardoor heel de scene verziekt werd.
Maar mee kunnen komen met de big boys (Vipers, 360's, M3, Supra's) is dan wel weer priceless!
Foto's van de beide Beemers komen eraan! Zodra ik De E36 gewassen heb
Maar mee kunnen komen met de big boys (Vipers, 360's, M3, Supra's) is dan wel weer priceless!
Foto's van de beide Beemers komen eraan! Zodra ik De E36 gewassen heb
Inderdaad erg vervelend als je bij het stoplicht staat en er komt een geverfde kliko met taartschep voorop een beetje ruig doen, ook dat maak je mee als BMW rijder
. Ik besteed weinig aandacht aan dat volk, bij geschreeuw gaat het ruitje dicht en zo sloom mogelijk optrekken bij het stoplicht, ben je ze zo kwijt. In mijn omgeving zie ik tegenwoordig wat verpaupering bij voornamelijk de E46's, ook dat doet me pijn maar het is nauwelijks tegen te gaan, gewoon trots zijn op je eigen BMW en lak hebben aan de rest...
We zien de foto's komen
We zien de foto's komen
jaxz schreef:...een geverfde kliko met taartschep voorop een beetje ruig doen...
Zal inderdaad een beste overstap zijn, van zo'n snel ding naar een basic bimmer! Hopelijk ga je er veel plezier aan beleven!
Welkom 
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i