superchargers
superchargers
zijn er hier e46ers met een supercharger?
heb er verschillende op internet gezien met verschillende prijzen
zo word er bv een set op marktplaats aangeboden voor €1250
heeft iemand een idee of dit wat is en wat er allemaal nog meer bij komt kijken.
is het aan te raden of een dont do it ?
heb er verschillende op internet gezien met verschillende prijzen
zo word er bv een set op marktplaats aangeboden voor €1250
heeft iemand een idee of dit wat is en wat er allemaal nog meer bij komt kijken.
is het aan te raden of een dont do it ?

Re: superchargers
Ik meende dat Wally (nu in bezit van een Golf?) een supercharger op ze 330 had. Maar die had hem er afgehaald ..
Volgens mij zitten hier verder nog vrij weinig die dat hebben gedaan met hun E46.
Volgens mij zitten hier verder nog vrij weinig die dat hebben gedaan met hun E46.
Het schijnt het bmw en turbo/superchargers niet echt goed met elkaar overweg kunnen. Veel problemen et ecu etc.. Maar het is wel vet..
Ken er wel eentje die op het moment bezig is met het plaatsen van een supercharger in zijn E46 maar die is hier nog geen lid. Dus daar heb je niet veel aan. Maar zodra ik zijn ervaringen weet zal ik ze hier wel bij posten.
D'r is natuurlijk niemand die zegt dat je een BMW ecu moet gebruikenReal-One schreef:Het schijnt het bmw en turbo/superchargers niet echt goed met elkaar overweg kunnen. Veel problemen et ecu etc.. Maar het is wel vet..

Ik heb een ESS twinscrew Supercharger stage 2+. Sinds April 2007.
Ondertussen 15000 km probleemloos mee gereden.
De stock ecu wordt door de mannen van ESS geherprogrammeerd.
Ik moet zeggen het rijd fantastisch.
Ebay superchargers zou ik ver van weg blijven. Vaak tweede rangs onderdelen die kapot gaan.
Geen tuning, zonder grotere injectoren, geen ondersteuning enz.
Momenteel zou ik ongeveer 330 tot 340 pk op de wielen moeten hebben.(moet nog getest worden).
Als je voor iets als een supercharger gaat, doe het dan goed en ga naar een respectabele tuner.
En goedkoop is duurkoop. Never nooit niet een blower er voorschroeven en dan maar hopen dat het goedkomt.
Zonder tune gaat je blok zeker naar de haaien.
Mijn install
Ess Noorwegen
Ebay superchargers zou ik ver van weg blijven. Vaak tweede rangs onderdelen die kapot gaan.
Momenteel zou ik ongeveer 330 tot 340 pk op de wielen moeten hebben.(moet nog getest worden).
Als je voor iets als een supercharger gaat, doe het dan goed en ga naar een respectabele tuner.
En goedkoop is duurkoop. Never nooit niet een blower er voorschroeven en dan maar hopen dat het goedkomt.
Mijn install
Ess Noorwegen
heb ook een supercharger erop van het type TM-12
na een foutieve drukregelaar van g-power heb ik hem laten aanpassen met Bosch Motorsport onderdelen en opnieuw laten progameren.verder uit voorzorg al de standaard onderdelen vervangen door Bosch Motorsport onderdelen die in de race sport worden gebruikt.
vermogen nu rond de 350pk op de wielen
het is inderdaad zoals gezegd wordt,goedkoop is duurkoop.
mijn setup was al niet goedkoop en er was toch een probleem mee,zoek dus goed uit welke setup je kiest
verder als het in orde is heb je er massa's plezier van zoals snelle auto's pesten die denken makkelijk een "standaard"bmw eruit te rijden
na een foutieve drukregelaar van g-power heb ik hem laten aanpassen met Bosch Motorsport onderdelen en opnieuw laten progameren.verder uit voorzorg al de standaard onderdelen vervangen door Bosch Motorsport onderdelen die in de race sport worden gebruikt.
vermogen nu rond de 350pk op de wielen
het is inderdaad zoals gezegd wordt,goedkoop is duurkoop.
mijn setup was al niet goedkoop en er was toch een probleem mee,zoek dus goed uit welke setup je kiest
verder als het in orde is heb je er massa's plezier van zoals snelle auto's pesten die denken makkelijk een "standaard"bmw eruit te rijden
bedank voor de reactieMaestroxl schreef:Ik heb een ESS twinscrew Supercharger stage 2+. Sinds April 2007.
Mijn install
Ess Noorwegen
maar het is wel duidelijk.geen marktplaats rommel dus

was eigenlijk ook al te mooi om waar te zijn.
maar met een ess kit mag je ook wel heel trots zijn
ook zonder de hogere nokkenassen

Ziet er ook echt heel netjes uit zoals het ingebouwd is !!Maestroxl schreef:Mijn install

Ik weet niet precies meer hoeveel ik er voor betaald heb. Ik was 1 van de eerste groep die deze sc kreeg.
Ik had dus een speciaal prijsje.
3750 ex btw is stage 1, ik heb stage 2+. (8.5 psi + nokkenassen en uitlaatspruitstuk)
Reken maar dat je ongeveer 500,-- extra kwijt bent voor de btw. (ze zetten er 10.000 NK als douane waarde op)
Zelf inbouwen is te doen, mits je goed gereedschap hebt. Iets van een kraan waarmee je de sc op zijn plek kan tillen is wel gewenst, maar niet nodig.
Als alternatief zou je ook deze kunnen bekijken. Is ook een bedrijf dat hoog staat aangeschreven. Kost ong. 3000 euro ex BTW.
Ik weet nog niet of ik ook op de meeting kom, wil een huis kopen binnenkort en heb de weekenden nodig om te zoeken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik had dus een speciaal prijsje.
3750 ex btw is stage 1, ik heb stage 2+. (8.5 psi + nokkenassen en uitlaatspruitstuk)
Reken maar dat je ongeveer 500,-- extra kwijt bent voor de btw. (ze zetten er 10.000 NK als douane waarde op)
Zelf inbouwen is te doen, mits je goed gereedschap hebt. Iets van een kraan waarmee je de sc op zijn plek kan tillen is wel gewenst, maar niet nodig.
Als alternatief zou je ook deze kunnen bekijken. Is ook een bedrijf dat hoog staat aangeschreven. Kost ong. 3000 euro ex BTW.
Ik weet nog niet of ik ook op de meeting kom, wil een huis kopen binnenkort en heb de weekenden nodig om te zoeken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik heb verder geen upgrades (nog niet).
Behalve de veerpootbrug voor.
Ik heb ondertussen wel andere nokkenassen gemonteerd.(ESS twinscrew stage 2+)
Mijn auto heb ik wel speciaal laten uitlijnen bij Lammert van der Meulen.(Ook aktief in de racerij)
Bochtenwerk is prima, maar kan altijd beter natuurlijk.
De remmen van een 330 zijn standaard al wat groter.
Ik heb nog wel een lijstje met upgrades staan.
Mijn plaatwerk heeft ook wat parkeerschade en gratis verkregen krassen, dat wil ik eigenlijk eerst aanpakken.
(Kwestie van geld)
pss10 schroefset
stabilisator stangen
Koppeling.
Sperrdiff
M-tech2 body kit.
Velgen enz.
(willekeurige volgorde, ik kijk of er aanbiedingen zijn).
Ik ga binnenkort eerst een huisje kopen en dan kijken wat er mogelijk is.
Voorlopig staat het upgraden dus even op een lager pitje.
Behalve de veerpootbrug voor.
Ik heb ondertussen wel andere nokkenassen gemonteerd.(ESS twinscrew stage 2+)
Mijn auto heb ik wel speciaal laten uitlijnen bij Lammert van der Meulen.(Ook aktief in de racerij)
Bochtenwerk is prima, maar kan altijd beter natuurlijk.
De remmen van een 330 zijn standaard al wat groter.
Ik heb nog wel een lijstje met upgrades staan.
Mijn plaatwerk heeft ook wat parkeerschade en gratis verkregen krassen, dat wil ik eigenlijk eerst aanpakken.
(Kwestie van geld)
pss10 schroefset
stabilisator stangen
Koppeling.
Sperrdiff
M-tech2 body kit.
Velgen enz.
(willekeurige volgorde, ik kijk of er aanbiedingen zijn).
Ik ga binnenkort eerst een huisje kopen en dan kijken wat er mogelijk is.
Voorlopig staat het upgraden dus even op een lager pitje.
-
Maestroxl schreef:Ik heb een ESS twinscrew Supercharger stage 2+. Sinds April 2007.
Mijn install
Ess Noorwegen
mijn vraag is dit word dit allen in noorwegen opgebouwd en zo ja hoe lang ben je uit kwijt en wat zijn de kosten van zo setup
gegroet tom
Het zijn Diy kits.
Ik heb die van mij zelf ingebouwd samen met een collega.
De prijs hangt van het type auto en de stage af.
Reken op de prijs van de website + 20% Btw.
Als je zelf niet kunt inbouwen en het laat doen komen er ongeveer 10-14 werkuren bij.
Je moet de DME (motorcomputer) opsturen naar Noorwegen, die wordt daar geherprogrammeerd.
Het inbouwen is met de juiste gereedschappen niet moeilijk. Je moet alleen goed de inbouwhandleiding volgen.
Edwin
Ik heb die van mij zelf ingebouwd samen met een collega.
De prijs hangt van het type auto en de stage af.
Reken op de prijs van de website + 20% Btw.
Als je zelf niet kunt inbouwen en het laat doen komen er ongeveer 10-14 werkuren bij.
Je moet de DME (motorcomputer) opsturen naar Noorwegen, die wordt daar geherprogrammeerd.
Het inbouwen is met de juiste gereedschappen niet moeilijk. Je moet alleen goed de inbouwhandleiding volgen.
Edwin
En de mosselman in arkel heeft nu ook weer kompressors. Ze leveren wel wat minder pk's dan de ESS kitjes en zijn geen TS kompressoren. Maar prijstechnisch niet onaantrekkelijk.
-
oke dat zal wel lukken zelf inbouwen enz werk namelijk zelf bij een bmw dealer