2 storingslampjes, dsc/oliedruk
-
kenney1988
2 storingslampjes, dsc/oliedruk
hallo,
ik heb 2 storingen in de auto zitten.
een geel uitroepteken met een pijl er rond (neem aan dat dit dsc is)
en een rood olie lampje wat een olie druk sensor zou zijn.
nu wou ik weten waar ergens zit de oliedruk sensor en kan ik hier gemakkelijk bij ?
wat de dsc betreft, waar moet ik dit gaan zoeken ?
heb wel onlangs andere velgen en verlaging aangebracht weet niet of dit invloed kan hebben ?
alvast bedankt voor de hulp
ik heb 2 storingen in de auto zitten.
een geel uitroepteken met een pijl er rond (neem aan dat dit dsc is)
en een rood olie lampje wat een olie druk sensor zou zijn.
nu wou ik weten waar ergens zit de oliedruk sensor en kan ik hier gemakkelijk bij ?
wat de dsc betreft, waar moet ik dit gaan zoeken ?
heb wel onlangs andere velgen en verlaging aangebracht weet niet of dit invloed kan hebben ?
alvast bedankt voor de hulp
Re: 2 storingslampjes, dsc/oliedruk
Moet je de nieuwe afrollengte van je velgen niet programmeren? Zoals bij Ford, als je andere velgen monteerd moet het in worden gegeven in de ECU. Je snelheidsteller wijkt af waarbij je ABS/DSC hierop kan reageren en een fout melden. Weet dit niet zeker of het bij BMW van toepassing is?
Als alle vier de wielen in de nieuwe set dezelfde maat hebben heeft de auto geen idee dat de afrolomtrek is gewijzigd. Hooguit wijkt je km-teller meer (of minder...) af, dat lijkt me de enige reden om die ecu waardes aan te passen.
Ik zou het in een abs sensor ofzo zoeken.
tenzij je 1 wiel met een afwijkende maat hebt
, dan ziet ie links en rechts andere snelheden en gaat ie af... maar dan moet het verschil denk ik behoorlijk zijn
Zo kwam ik er ooit in een andere auto achter dat het reservewiel een andere maat had (175/65 R15 ipv 185/65 R15) doordat de auto na wisselen ineens als een gek naar de berm trok
Ik zou het in een abs sensor ofzo zoeken.
tenzij je 1 wiel met een afwijkende maat hebt
Zo kwam ik er ooit in een andere auto achter dat het reservewiel een andere maat had (175/65 R15 ipv 185/65 R15) doordat de auto na wisselen ineens als een gek naar de berm trok
-
kenney1988
oke maar de wielen die er op zaten waren 18 inch, nieuwe 19inch maar banden voor zijn wel anders dan achter maar zou normaal geen probleem moeten zijn toch ? abs sensor zou indd wel eens kunnen, zit deze op 1 plaats ? of heb ik dan 4 sensoren nodig ?
en weet iemand waar de oliedruksensor zit ?
alvast bedankt
alvast bedankt
LA sensor staat icm met je lampje.
Olie druk sensor even googlen is het beste. Zit altijd op het carter of op oliefilter huis.
Olie druk sensor even googlen is het beste. Zit altijd op het carter of op oliefilter huis.
kenney1988 schreef:oke maar de wielen die er op zaten waren 18 inch, nieuwe 19inch maar banden voor zijn wel anders dan achter maar zou normaal geen probleem moeten zijn toch ? abs sensor zou indd wel eens kunnen, zit deze op 1 plaats ? of heb ik dan 4 sensoren nodig ?
alvast bedankt
Als jouw totale omtrek van je banden voor en achter anders zijn dan kan dit heel goed de storing veroorzaken. Je abs sensoren zien dat de wielen voor en achter een verschillende snelheid hebben.
- Gérald320icabrio
Ik denk ook de abs censor, oliedruk censor idd ff googlen. Ben zelf ook van 18 inch naar 19 gegaan en heb daarmee geen problemen gehad.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.