Af fabriek verlaagd, welke achterveren ????
-
minada
Af fabriek verlaagd, welke achterveren ????
Vandaag APK voor de BMW 330I , afkeur op 1 fuseekogel rechts maar toch 2 nieuwe draagarmen eronder dit weekend .
Ook afkeur wegens gebroken achterveren, deze BMW is standaard verlaagd af fabriek, nu komt de vraag:
Automaterialen zaak gebeld, en uitgelegd dat de auto af fabriek is verlaagd, er is geen verschil tussen zei de verkoper !!!
Is dat ook zo is nu de vraag aan jullie
Met groet,
Minada
Ook afkeur wegens gebroken achterveren, deze BMW is standaard verlaagd af fabriek, nu komt de vraag:
Automaterialen zaak gebeld, en uitgelegd dat de auto af fabriek is verlaagd, er is geen verschil tussen zei de verkoper !!!
Is dat ook zo is nu de vraag aan jullie
Met groet,
Minada
Re: Af fabriek verlaagt, welke achterveren ????
Er zit wel degelijk verschil tussen! Af fabriek verlaagd is ongeveer 2-3 cm geloof ik, en de veren zijn voorzien van kleuren, bijv wit, blauw, geel of oranje. Ik zou ze dan maar even op chassisnummer bij de dealer bestellen ofzo, dan heb je zeker weten de juiste. Je kunt ook even kijken welke kleur ze gemerkt zijn en er dan verder mee gaan!
-
minada
Op de aankoopbon( nieuw bij aanschaf ) staat ook als accessoires sportvering/gasdr.schokbrekers!!
Ik neem aan dat het dan af fabriek is ??
kan iemand zoeken via het chassis nummer/ of kenteken !!!
Ik neem aan dat het dan af fabriek is ??
kan iemand zoeken via het chassis nummer/ of kenteken !!!
-
minada
Wat ik er een beetje uithaal is: dat een 330I altijd sportonderstel heeft dus inderdaad 2 cm standaard lager is, nu heeft de eerste eigenaar bij nieuwe aanschaf een setje sportveren laten monteren.. nu moet ik dus uitzoeken hoeveel deze veer nu in totaal de auto naar beneden heeft gebracht, ik denk zelf aan 3 cm daar de BMW niet echt heel laag is maar gewoon mooi op z'n wielen staatArnoldC schreef:Er zit wel degelijk verschil tussen! Af fabriek verlaagd is ongeveer 2-3 cm geloof ik, en de veren zijn voorzien van kleuren, bijv wit, blauw, geel of oranje. Ik zou ze dan maar even op chassisnummer bij de dealer bestellen ofzo, dan heb je zeker weten de juiste. Je kunt ook even kijken welke kleur ze gemerkt zijn en er dan verder mee gaan!
Ik heb de bonnen erbij, deze auto is toentertijd gekocht bij Jan de Jong in Amersfoort, ik denk dat ik deze even ga bellen voor een optielijst en wat zij onder sportveren verstaan, ik heb zelf nog het factuurnummer !!!
-
minada
Dank Judaz, maar daar haal ik weinig uit !!
Denk ook dat er andere veren opzitten !!
Denk ook dat er andere veren opzitten !!
-
minada
Re: Af fabriek verlaagd, welke achterveren ????
Af fabriek is 2 cm verlaging toch, ik heb contact gehad met BMW ( waar hij vandaan komt nieuw) en die zegt dat de BMW niet verlaagd is maar een sportonderstel heeft.
Ik kan veren krijgen die 3 cm zijn, scheelt 1 cm of werkt het niet zo ???
Ik kan veren krijgen die 3 cm zijn, scheelt 1 cm of werkt het niet zo ???
-
minada
BMW nummer 33531095712 Lokale Dealer €91 p/st excl btw. Offenga €74 p/st excl btw
Dus als ik 3 cm verlaging achter veren op de kop kan tikken ben ik aan de achterkant 1 cm lager dan standaard 330 sportonderstel verlaagd
Dus als ik 3 cm verlaging achter veren op de kop kan tikken ben ik aan de achterkant 1 cm lager dan standaard 330 sportonderstel verlaagd
-
minada
Kan nu bmw nummer 33531095714 kopen, maar passen deze ??
-
minada
Laatse update: Ben onder de auto gekropen en kwam tot de ontdekking dat er rondom HARTGE veren onder zitten, dus toch af fabriek !!(alles is HARTGE) wielen, uitlaat, vering, schokbrekers.................
Nu weet ik alleen niet of deze verlaagd is, het lijkt me wel maar de BMW gargage zei, een meetpunt voor een sport onderstel is:
onderkant velg ( het gedeelte wat op de weg staat) tot aan het spatbord achter met 19 inch wielen, recht door het midden (wiel as) moet bij sport onderstel 58 cm zijn !!!!
Misschien leuk om te weten !!
Nu maar Bellen met de HARTGE importeur ( Henny van Doorn)
Nu weet ik alleen niet of deze verlaagd is, het lijkt me wel maar de BMW gargage zei, een meetpunt voor een sport onderstel is:
onderkant velg ( het gedeelte wat op de weg staat) tot aan het spatbord achter met 19 inch wielen, recht door het midden (wiel as) moet bij sport onderstel 58 cm zijn !!!!
Misschien leuk om te weten !!
Nu maar Bellen met de HARTGE importeur ( Henny van Doorn)
-
minada
Hartge gesproken,14 dagen levertijd. Dankzij de super service van Henny van Doorn vertelde hij mij dat de Eibach pro-kit erg goed samen gaat met Hartge schokbrekers en zelfs nog met evt Hartge veren voor en Eibach veren achter !!
Dus nu voor en achter Eibach besteld en kijken of ik ook voor ga gebruiken !!
Dus nu voor en achter Eibach besteld en kijken of ik ook voor ga gebruiken !!
Laatst gewijzigd door minada op 23 aug 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
minada
Excuseer Judaz, je heb gelijk, pro-kit, ik ben niet zo thuis in die namen
Achter 2.5 cm voor 3 cm volgens de leverancier, denk ongeveer hetzelfde als de Hartge veren !!
Achter 2.5 cm voor 3 cm volgens de leverancier, denk ongeveer hetzelfde als de Hartge veren !!
Laatst gewijzigd door minada op 23 aug 2011, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
minada
Aan de ene kant wel jammer hoor dat er nu geen Hartge ondergaat, aan de andere kant is de nieuwe Eibach denk ik wel beter dan de 9 jarige Hartge !!
Ben benieuwd hoe Eibach het doet onder de BMW, volgens mij zijn er veel BMW rijders met Eibach en is het resultaat best wel positief
Ben benieuwd hoe Eibach het doet onder de BMW, volgens mij zijn er veel BMW rijders met Eibach en is het resultaat best wel positief
-
minada
Ik hou met die Hartge voor als ik een scherpe bocht maakt denk ik 1,5 cm over tussen scherm en band !!
Achter heb ik een meting opgehad van BMW de onderkant velg tot aan de rand van het scherm 58 cm wel met 19 inch !!
Achter heb ik een meting opgehad van BMW de onderkant velg tot aan de rand van het scherm 58 cm wel met 19 inch !!
-
minada
Nou de Eibach Pro-kit en de nieuwe draagarmen zitten eronder, wat een k.. klus !! achter is zo gebeurt 1 uurtje met alles erop en eraf, maar voor !! wat een klus zeg zonder brug, de bestuurskant gaat nog wel dop 22 en een lang verlengstuk en kniestukje, maar de bijrijderskant echt zwaar k.. muur vast, ook met WD40 (het hele schroefdraad) en geen ruimte, ruim een 1 uur bezig geweest met hamer (steel tussen chassis en sleutel) en steeksleutel, en voeten die de sleutel weer 2 cm verder duwde.
Veren overzetten was ook een helse klus, daar de bout afbrak die de schokbreker op z'n plaats houdt die in de wielophanging zit .
De veer zelf moest bij een kennis gedaan worden ivm het op spanning brengen met "zeer goede klemmen"
Maar ja, nu zitten ze eronder, best mooi maar niet zo laag als die Hartge veren, maar volgens mensen zakt de auto nog 05/1 cm de komende dagen, is dat zo ??
Groet,
Minada
Veren overzetten was ook een helse klus, daar de bout afbrak die de schokbreker op z'n plaats houdt die in de wielophanging zit .
De veer zelf moest bij een kennis gedaan worden ivm het op spanning brengen met "zeer goede klemmen"
Maar ja, nu zitten ze eronder, best mooi maar niet zo laag als die Hartge veren, maar volgens mensen zakt de auto nog 05/1 cm de komende dagen, is dat zo ??
Groet,
Minada
Laatst gewijzigd door minada op 27 aug 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.