Xenon

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Peter.s

Xenon

Bericht door Peter.s » 12 aug 2011, 17:09

Hallo,

Ik wil xenon-kit aankopen voor mijn e36 cabrio.
Heeft er iemand ervaring mee? Welke zijn de beste?

Ps: zelf ben ik niet echt een xenon freak, erger me vaak zelf aan xenon als iemand achter mij rijd. Maar ja.....
==> mss kwestie van kwaliteit/afstelling

Graag jullie mening erover.

mvg Peter

OblivioN

Re: Xenon

Bericht door OblivioN » 12 aug 2011, 17:31

Had mijne hier gekocht... Goedkoop en goed... Doen het nog steeds... Goed afstellen is een must...

http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... 3godiSVK1Q

Dcreator

Bericht door Dcreator » 23 aug 2011, 15:49

een nietgoed afsgestelde nonxenon lamp is zeker zo irritant hoor, gewoon zorgen dat de boel goed afgesteld staat, dan moet het idd geen problemen opleveren :)

328iT

Bericht door 328iT » 23 aug 2011, 17:10

ik heb de mijne van mp af..voor ik geloof 4 tientjes...doen t nog steeds :)

Sygnus

Bericht door Sygnus » 23 aug 2011, 18:33

Xenonkitjes die je hier en daar kunt krijgen, verschillen naar mijn mening nauwelijks in de kwaliteit en zijn meestal terug te leiden tot grofweg dezelfde productiebronnen. Ze zien er op het oog allemaal hetzelfde uit en de samenstelling van zo'n plug and play kit is ontzettend simpel, geen ''rocket science''. Het verschil is wel meetbaar, maar is met het oog nauwelijks zichtbaar.

De daadwerkelijke ontwikkeling van een degelijk geproduceerde xenonlamp in combinatie met de reflector/projector, samen verantwoordelijk zijn voor de spreiding van het licht, dat is wel een ingewikkeld verhaal.

Over het afstelverhaal is veel onduidelijkheid, en daar kan het volgende over gezegd worden: De meeste mensen ervaren (aftermarket) xenon als hinderlijk omdat er vaak sprake is van veel strooilicht. Bij een tegemoetkomende auto ziet dat eruit alsof de lichten te hoog zijn afgesteld, terwijl dat in feite niet zo hoeft te zijn. Een auto die vervelend in de ogen van verkeersdeelnemers schijnt, kan in principe een correct lichtbeeld hebben en ook op de juiste hoogte zijn afgesteld. De hoeveelheid strooilicht is niet af te stellen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Styling”