Wat zit er in een sprintbooster?
Wat zit er in een sprintbooster?
Wie o Wie kan mij vertellen wat er in een sprintbooster zit?
Er circuleren op verhalen op het internet dat er in het kastje niks meer zit dan een paar transistoren die het signaal van het gaspedaal versterken, zodat de ecu meer gas geeft bij minder pedaaldruk.
Dit zou kunnen betekenen dat je voor een paar euro zelf een dergelijke module in elkaar kan knutselen, net zoals je een us knipperlichtmodule voor minder dan een euro kunt maken ...
Heeft iemand er ooit eentje opengemaakt om te kijken wat er precies inzat?
Er circuleren op verhalen op het internet dat er in het kastje niks meer zit dan een paar transistoren die het signaal van het gaspedaal versterken, zodat de ecu meer gas geeft bij minder pedaaldruk.
Dit zou kunnen betekenen dat je voor een paar euro zelf een dergelijke module in elkaar kan knutselen, net zoals je een us knipperlichtmodule voor minder dan een euro kunt maken ...
Heeft iemand er ooit eentje opengemaakt om te kijken wat er precies inzat?
Re: Wat zit er in een sprintbooster?
Of je trapt gewoon het gaspedaal verder in. 
Soms geeft mijn gaspedaal totaal geen reactie, als ik van 3 naar 2 terugschakel en wat tussengas geef gebeurt er soms helemaal niks. terwijl ik dan wel hrt gaspedaal de bodem hoor raken...
Lol wat moet je ook met zulke troep, gewoon vloeren dat gaspedaal of koop een wagen met meer vermogen

Maar nu even serieus, ik heb het zelf niet op die aftermarktet spullen op de electronica.
Maar nu even serieus, ik heb het zelf niet op die aftermarktet spullen op de electronica.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
@ Bofkont Ja , daarom ga ik er geen 250 euro in stoppen voor zo'n ding, maar was benieuwd of je met wat handigheid dat ding voor 5 euro in mekaar kon klussen , aangezien ik ook al een "us module" voor minder dan een halve euro in mekaar heb gebeund (werkt overigens perfect)...
@ Judaz ik begrijp het niet helemaal ... Ik weet wat een sprintbooster is, en wat het doet. Ik weet alleen niet wat erin zit / hoe ik er zelf eentje kan maken.
@ Judaz ik begrijp het niet helemaal ... Ik weet wat een sprintbooster is, en wat het doet. Ik weet alleen niet wat erin zit / hoe ik er zelf eentje kan maken.
Haha, ik had juist begrepen dat als je het gaspedaal bijvoorbeeld 30 % hebt ingedrukt, dat signaal dus wordt versterkt, waardoor je ecu denkt dat je 50% gas hebt gegeven.
Oftewel, 250 euro voor een veredelde signaalversterker ( of ik heb het gruwelijk mis, dat zou ik ook graag willen weten
)
Oftewel, 250 euro voor een veredelde signaalversterker ( of ik heb het gruwelijk mis, dat zou ik ook graag willen weten
kort gewoon de staalkabel onder de motorkap iets in

E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
tja, jammer dat die staalkabel dus niet in mijn auto zit