te warme motor
te warme motor
hoi mijn auto staat sinds gisteren bij de garage omdat het motorblok te warm wordt. ze dachten eerst dat de thermostaat stuk was dus die werd vervangen. maar nog steeds loopt de temperatuur op. als ze hem ontluchten blaast hij veel stoom. en de verwarming in de auto blaast ook alleen maar koude lucht.
Nu gaan ze morgen proberen om de waterpomp te verwisselen. zou dat helepn iemand enig ervaring hiermee?
Auto werkt overigens probleemlees.
Groetjes,
Suha
Nu gaan ze morgen proberen om de waterpomp te verwisselen. zou dat helepn iemand enig ervaring hiermee?
Auto werkt overigens probleemlees.
Groetjes,
Suha
Re: te warme motor
Als de waterpomp stuk is, heb je geen circulatie meer in het systeem. De kachel zit ook in het systeem, dus dat zou zomaar kunnen.
als je de dop van het KV reservoir eraf hebt en je start de motor zie je dan bubbels ontstaan?
en los daarvan om te controleren of je waterpomp stuk is , ook de dop eraf , motor starten zie je dan een straaltje KV van boven af in het reservoir komen?
en los daarvan om te controleren of je waterpomp stuk is , ook de dop eraf , motor starten zie je dan een straaltje KV van boven af in het reservoir komen?
ik zag niet echt bubbels en het we probeerden vandaag met water ipv KV, het slang dat naar de thermostaat loopt wordt wel warm, maar de slang vanaf de thermostaat is gwn koud, ik zag wel dat het water uit het reservoir liep toen de motor draaide...
en wat bedoel je met het reservoir?? het tankje waarin de KV inzit?
ik denk haast al dat het de watermomp is, althans dat hoop ik...
en ja hoor het was de waterpomp hij was in 3 stukken gebroken :S:S
OKe, mooi dat je er achter bent wat het is. Motor niet te lang te warm geweest?
nee eigenlijk niet, het rode lampje heb ik wel zien branden maar ben direct gestopt daarna, maar de auto loopt nu prima.. ik denk dat het geen verdere gevolgen heb gehad..