Auto start niet meer ( tikkend geluid )

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dubbelfris

Auto start niet meer ( tikkend geluid )

Bericht door dubbelfris » 15 aug 2011, 16:18

beste forum leden,

Vandaag besloot ik om mijn BMW e46 coupe uit 2000 naar de wasstraat te brengen. Eerst heb ik getankt, en daarna gelijk de wasstraat ingereden.
Toen ik weer de auto instapte, startte de motor niet meer! Het gaf een raar 'tikkend' geluid aan: 'tik tik tik tik tik tik'. pijltjes gingen heen en weer en lampjes flikkerden. Gelukkig stond mijn buurman achter mij , en duwde mij de wasstraat uit, tijdens het duwen heb ik ook geprobeerd om de auto in zijn 2de te starten, weer geen succes. Na 3 minuten weer eens geprobeerd om het duwend aan te zetten, nogmaals geen succes.

Wasstraat heeft de auto ook van onderen schoongemaakt.

Kan iemand mij hiermee helpen? Is de accu leeg? Kabel nat geworden? Iets anders?

320driver

Re: Auto start niet meer ( tikkend geluid )

Bericht door 320driver » 15 aug 2011, 17:05

Welkom dubbelfris, wellicht is het een idee om je eerst even voor te stellen aan de rest van de leden in ons voorsteltopic?
Klinkt inderdaad als een lege accu zoals DV hierboven schrijft, door laten meten of je accu vervangen zou het op moeten lossen tenzij de auto ergens anders stroom vandaan trekt omdat je een stroomlek hebt, door laten meten op lekstroom dus.

dubbelfris

Bericht door dubbelfris » 15 aug 2011, 17:45

Bedankt voor de reacties!

Zojuist even naar mijn auto gereden. Eerst heb ik geprobeerd om het zomaar op te starten, was mij niet gelukt.
Daarna de startkabels gepakt en opgezet. Als hulp auto heb ik Toyota Auris b.j.2008 gebruikt. Het lukte mij gelijk om de motor op te starten. Wat was ik toen blij! Circa 20-30 seconden aan het laden geweest. Direct daarna een rondje van 10-15 minuten gereden in de stad en op de snelweg. Ging helemaal zonder problemen!

Jullie hadden gelijk! De accu was inderdaad leeg.

Misschien ben ik toch even te snel geweest met het maken van een nieuwe topic. Maar ik hoop dat toekomstige 'slachtoffers' van dit probleem hier wat aan hebben.

Ps: ik zal zeker mijzelf even voorstellen in de voorsteltopic!

320driver

Bericht door 320driver » 15 aug 2011, 17:48

:duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”