Cardan en differentieel 316tiA 2004

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Joey_NM

Cardan en differentieel 316tiA 2004

Bericht door Joey_NM » 09 aug 2011, 13:40

Goeiemiddag iedereen,

Ik zit al een tijdje verveeld met het 'huilen' van de cardan rond 100 km/h. Automaatbak doet het prima, op 98000 kms is er nieuwe ATF-olie in gegoten, geen schokken, rammelen, kloppen of haperen, niks van dat alles. Volgens sommigen zou het de cardanlager zelf kunnen zijn die door 'omstandigheden' (vuil, stof) is beginnen te verslijten.

Alleen op lage snelheden in 2de en 3de versnelling (versnellen en vertragen in de 2 richtingen) hoor ik een licht geklonk vanachter aan mijn differentieel, wat volgens mij te maken zal hebben met de silent blocks of rubbers van het differentieel zelf. Voor de rest geen gekraak of kloppen, ... ook niks van dat alles.

Enig idee? Misschien andere mogelijke gebreken? -_-

Hopend op een spoedig antwoord.

Mvg Joël

Joey_NM

Re: Cardan en differentieel 316tiA 2004

Bericht door Joey_NM » 15 aug 2011, 11:07

Dank voor je reactie :)

Ik rijd er nu al een tijdje mee rond, denk dat ie dat nu al een goeie 50 000 kms heeft, ma goed, denk niet dat ik ermee in panne zal vallen, mss alleen wat meer geluid maken met de tijd.

Nog eventjes volhouden en dan wordt dat naderhand toch vervangen. Niets is zo plezant als alles perfect in orde is ... wat dus nooit voor de volle 100 % kan zijn -_-

Greetz

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”