Radio Mute signaal

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Hofmeister

Radio Mute signaal

Bericht door Hofmeister » 13 aug 2011, 09:45

Ik heb een Parrot MKi9200 aangesloten op mijn BM24 radio met 16:9 navigatie scherm.
Bij de Parrot zit een mute kabel maar als ik die aansluit gaat mijn radio niet op mute.

Welk signaal heeft een BMW radio nodig om op mute te gaan? En kan je dit dan zien op het navscherm?

De radio heeft een 17pins aansluiting en ik heb de mute kabel aangesloten op pin 4 (zoals op het schema staat). Kan het zijn dat ik eerst de OEM telefoon moet afkoppelen?
Wie het langst lacht, heeft de meeste lol.
Mijn Auto
Hofmeister

E46Ramon

Re: Radio Mute signaal

Bericht door E46Ramon » 13 aug 2011, 10:07

Afbeelding

Pin 4 van je bm24 ;)

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 13 aug 2011, 10:55

Daar heb ik de mute draad van de Parrot op aansloten maar dan gaat de radio niet op mute.
Als de Parrot uitstaat (geen telefoon of muziek) dan staat er 4,8 volt op en als hij aanstaat bijna 0 volt. Klopt dat?
Mijn Auto
Hofmeister

Coldburn

Bericht door Coldburn » 13 aug 2011, 22:27

Nee. Pas als je gebeld word, komt er op de pin 4 een signaal die je boxen uitschakelen ( muziek ) en komt je geluid over de boxen van je parrot. Ik heb het nooit nagemeten. Bij mij werkte het wel. Belast gemeten of onbelast?

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 14 aug 2011, 09:46

Op het moment dat ik gebeld wordt of de muziek aanzet op de Parrot hoor ik de radio niet meer (de Parrot neemt de boxen over).
Maar op mijn 16:9 scherm staat nog wel de radio.
Aangezien ik ook de Unika stuurwiel bediening heb bedien ik de Parrot maar ook de radio.

Daarom mijn vraag hoe je een BM24 in mute krijgt. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg geen mute.
Mijn Auto
Hofmeister

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”