Toch maar even hier aangemeld om een paar vragen te stellen en wie weet blijf ik hier wel hangen mochten we hem aanschaffen
Goed, 3 uur geleden een BMW 330i E46 209.000Km uit november 2001 (facelift model) gereden en ik kan alleen maar zeggen, WOW wat een power en goede wegligging, beter dan ik had verwacht.
Toch een paar puntjes opgemerkt:
- Linksachter op de bumper zit een beetje beschadiging wat ik niet zo erg vind
- Achterbanden zijn compleet op
- Linker achtervelg snijd al in de band door beschadiging aan die velg dus moet een nieuwe velg op.
- Lage snelheid sturen naar links en rechts kraakt het duidelijk voorin, volgensmij rechtsvoor.
- Airco geen koude lucht uit maar lauwe stinklucht. Bijvullen kan genoeg zijn lijkt me, ken iemand die dit goedkoop er bij doet.
- De passagiers deur rechtsvoor voelt wat zwaar aan
- Als het raam rechtsvoor naar beneden gaat knarst er wat, heb meer gelezen over raam problemen?
Vraagjes:
- Een 330i heeft een distributieketting?
- Wat kost een setje nieuwe remmen?
- Wat is jullie ervaring met het verbruik in de 330i? Ik zat op 120 na eventjes op 1:12 wat ie aangaf
- We willen de auto 5 jaar houden en vragen ons af wat je ongeveer per jaar moet rekenen aan onderhoudskosten. Ik heb op het moment een Volvo S80, lijkt me dat het onderhoud wel aardig hetzelfde is?
- Is de 330i over het algemeen een betrouwbare auto?
Info:
Verder is hij van 1 eigenaar geweest en altijd in onderhoud geweest bij de BMW dealer totaal afgestempeld tot aan nu, ik heb dat ook nog eens bevestigd gekregen van die BMW dealer zelf.
Hij kost 6950, de dealer zou gaan kijken naar de dingen die ik hierboven aangaf en zou me een voorstel doen, komen er wel wat kosten bovenop.
Verder mocht ik ook een aankoop keuring laten doen als ik dat wilde.
Verder even een monteur snel naar laten kijken, die vond hem mooi lopen.
Ga ik de overstap doen naar BMW, wat voor idee hebben jullie bij deze auto en prijs?