bmw compact zwalkt...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
basss

bmw compact zwalkt...

Bericht door basss » 12 aug 2011, 18:26

Goedenavond!

Het is een tijd geleden dat ik hier actief ben geweest, omdat ik mijn bmw vorig jaar verkocht heb. Nu sta ik op het punt een nieuwe te kopen, een compact uit 2003 320td. Vandaag heb ik een proefrit gemaakt, en wat mij opviel is dat de auto behoorlijk zwalkte. Op de snelweg bv, als je een beetje van links naar rechts stuurt dan merk je duidelijk dat de auto zwalkt. Nu hoop ik dat ik van jullie kan horen waar dit aan kan liggen (de banden waren hard, dus dat is het niet), en wat de kosten zouden kunnen zijn.

Moet ik bv aan de draagarmen denken, of de schokbrekers... of zijn er nog andere zaken die dit kunnen veroorzaken?

In ieder geval alvast bedankt voor de info.

Mvg,

Bas

BMWBoii

Re: bmw compact zwalkt...

Bericht door BMWBoii » 13 aug 2011, 10:27

Bij mij was het eerst omdattie niet verlaagd was en daardoor erg hoog van achteren stond, icm de kleine kont gaattie dan van achteren zoeken als je van links-rechts wisselt met 130km/h, nu die verlaagd is is het over. Dat kan het zijn, maar het kan ook een serieus probleem zijn, geen idee wat alleen.

Weliswaar een E36 Compact, maar misschien hebben E46's dat hetzelfde.. Vandaar de bijdrage :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”