Slecht starten en andere problemen 318

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
andykennis

Slecht starten en andere problemen 318

Bericht door andykennis » 09 aug 2011, 13:26

Hoi ik heb een 318 met n42B20 motor uit 2002, ik heb al langere tijd de volgende problemen:
- Motor wil 's morgens niet starten, als ik het stekkertje van de valvetronic motor loshaal, dan start de motor meteen. De motor komt dan in noodloop en reageert prima (wel met minder vermogen) als 's morgens compressie gemeten wordt dan lijkt het erop dat er eventjes op 2 cilinders geen compressie aanwezig is, daarna is de compressie goed op alle cilinders.
- Als de motor loopt (niet in noodloop) dan houd de motor in als vanuit starionair toerental snel volgas gegeven wordt, hij stottert dan tot ca. 1500 - 2000 toeren.
- Motor maakt dieselend geluid.

We hebben de veertjes van de valvetronic al gecontroleerd, bij de BMW dealer weten ze er geen raad mee en zeggen dat ze te veel onderdelen zouden moeten vervangen om het probleem op te lossen.

andykennis

Re: Slecht starten en andere problemen 318

Bericht door andykennis » 10 aug 2011, 08:08

Ik heb gisteren de sensor van de excentrische valvetronic as losgekoppeld, nu start en loopt de motor mooi. Ook zijn de alle storingslampjes uit gegaan.

vegito

Re: Slecht starten en andere problemen 318

Bericht door vegito » 13 aug 2011, 01:37

Ik heb het precies hetzelfde probleem en me auto houd af en toe erg in vooral bij het optrekken. Wat heb je precies losgekoppeld?.. welke sensor en waar zit ie precies?. Kan je je auto starten zonde je stelmotor aangesloten is?.. zoals kan ik kijken of die nog goed is of niet.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”