Ik weet niet of The Strike een LCI met efficient dynamics heeft, maar als dat zo is dan werpt dat blijkbaar behoorlijk zijn vruchten af. Ik krijg met moeite 6 l / 100km op een vlakke rechte polderweg met 90km/u op de CC terwijl er nauwelijks een zuchtje wind staat. Maar één keer niezen en mijn verbruik schiet omhoog.
Ik merk overigens wel dat de boordcomputer absoluut niet betrouwbaar is. De laatste tijd lijkt ie bij mij helemaal van slag, maar hij zit er vrijwel altijd (goed) naast. De afgelopen vakantie heb ik telkens gemiddelden (per tank) gezien van 1:10, terwijl op basis van kilometers en hoeveelheid brandstof het verbruik op (rond de 1 op 11,5) uitkwam.
En hoewel ik na 2,5 jaar echt wel aan de krachtexplosie van de auto gewend zou moeten zijn en het daardoor makkelijker zou moeten zijn om echt eens zuinig te rijden, zonder af en toe een stoer doende Nissan Murano die bergop een Accord met succes probeert af te troeven terecht te wijzen

) krijg ik gewoon niet meer uit mijn auto.