Ik heb op de achterkant van mijn auto een sticker zitten van een het autobedrijf waar ik de auto gekocht heb. Hoe kan ik deze makkelijk verwijderen zonder de lak te beschadigen?
Verwarm de sticker met een Fohn, na een tijdje trek je hem er zo af.
Daarna even poetsen met een cleaner en waxlaagje aanbrengen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
of indien geen stroom aanwezig,
insmeren met stikkerverwijderaar (hg) even laten intrekken,
stikker lospeuteren met je nagels (krijg je geen krassen op je lak)
en restant lijm met stikkerverwijderaar verwijderen.
schoonmaken en wax
Wasbenzine gebruik ik hier voor, verdampt snel, en daarna met water even afvegen. Heeft bij mij niks aangetast etc. Hoevaak valt er niet een druppel benzine bij het tanken.
Föhnen werkt volgens mij het beste, wel elke keer een klein stukje lostrekken en dan weer föhnen zodat het lostrekken makkelijk gaat, die lijm daarna nat maken en dan kun je het er vrij makkelijk vanaf peuteren.
Zo te zien is dat de sticker van J&D, die had ik er ook op zitten, ik heb hem er gewoon afgehaald. Die sticker zit er vast nog niet zo heel lang op, tenminste bij mij hadden ze hem er voor de verkoop opgezet. Maar bij mij zie je er niets van dat ik hem heb weggehaald.
En kijk uit dat er niet al vuil omheen zit. Ik heb laatst een ranzige motorkap geprobeerd te poetsen omdat er vogelpoep op zat. Die poep heeft de lak niet aangetast, maar het zand dat ik heb uitgewreven wel Erg dom, gelukkig is 't oppervlakkig. Binnenkort maar een keer polijsten.
Wat ook goed werkt om eventuele lijmresten te verwijderen is WD40. Inspuiten, even laten inwerken en je veegt het er zo af. Gebruik ik ook vaak om van die hardnekkige resten van laptops (kunststof) af te halen zonder dat het uitbijt.