De M3 deelt de oprit/garage met de Z3 van mijn echtgenote, een Peugeot 106 Rallye voor de korte ritjes en mijn dochters, en nog twee klassieke hobby auto's, een Jaguar XJ6 en een Alfa Romeo GTV. Uit bovenstaande opsomming moge blijken dat ik een voorliefde heb voor goed sturende auto's. De Rallye geeft mij op een andere manier bijna net zoveel plezier als de M3.
Dat neemt niet weg dat de M3 voor mij aardig in de buurt komt van de (of misschien beter: mijn) perfecte auto.
Dit exemplaar is gekocht van de dealer, met 75.000km en Huisselectie garantie, direct van de eerste eigenaar. Onder garantie zijn het differentieel vervangen (het bekende probleem met de 'knars' geluiden). de achterveren, en nog een aantal kleinere zaken. Sindsdien (inmiddels toch al weer 2 jaar) absoluut probleemloos. Behalve het regulier onderhoud bij de dealer helemaal niets! Ik rijd slechts zo'n 15.000km p.j. verdeeld over meerdere auto's, dus de kilometerstand van de M3, die hoofdzakelijk de langere ritten doet, en nooit gebruikt wordt bij winterweer, stijgt langzaam. Inmiddels 115.000km.
De auto heeft de handgeschakelde bak, een hele rits opties en is volledig origineel op een paar details na. Zo is er eens iPod aansluiting gemaakt, en zijn de originele speakers vervangen door Rainbow's die speciaal voor de E46 zijn gemaakt.
Ik denk wel eens na over een opvolger, maar zou het eigenlijk niet weten. De huidige M3 is natuurlijk prachtig, maar toch weer een stuk zwaarder, en het gewicht is nu juist datgene wat ik nog zou willen verbeteren. Wellicht een CSL als ik nog eens ooit een echt goede en betaalbare zou kunnen vinden. Qua karakter vind ik de 1M ook geweldig, maar ik heb toch wat moeite met het uiterlijk. Voorlopig blijf ik dus gewoon lekker doorrijden in mijn eigen auto!

bovenstaande foto's zijn al vier jaar oud, dus ook nog even een recente

en nog één voor de aardigheid.
Ik hoeft jullie natuurlijk niet uit te leggen welke auto niet wilde starten!