Aanschaf E46 uit juni 2003: doen of niet?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Noorloosje

Aanschaf E46 uit juni 2003: doen of niet?

Bericht door Noorloosje » 10 jul 2011, 18:00

Allen,

Zojuist ben ik lid geworden van het forum. Echter ik mis nog iets: Juist, een E46.

De afgelopen tijd heb ik enorm veel gekeken naar tweedehands E46 modellen, maar de keuze is tot op heden nog niet gevallen. Wel heb ik een exemplaar uit 2003 gezien (316i met 87.000 op de teller, benzine), waar ik tot op heden een redelijk goed gevoel bij heb. Het enige is dat de auto een afgstempeld onderhoudsboekje heeft, waar het laatste onderhoud is gedaan op 63.000 kilometer. De vraag is natuurlijk wat er in de tussentijd mee is gebeurd en of het reguliere onderhoud niet is vooruitgeschoven...

Omdat ik met model E46 nog niet door en door ken (heb er tenslotte nog geen), zou ik graag eerst weten wat voor onderhoud ik kan verwachten aan deze 316i. Dit zou ik dan nog in mijn onderhandelingen kunnen gebruiken. Kan iemand van jullie aangeven waar ik minimaal op moet rekenen? En hebben jullie een adres in de omgeving van ´s Hertogenbosch waar ik eventueel onderhoud tegen schappelijke tarieven kan laten doen?

Ik hoor graag van jullie,

groet Eric

vegito

Re: Aanschaf E46 uit juni 2003: doen of niet?

Bericht door vegito » 13 jul 2011, 11:27

Tja, eerlijk gezegd raad ik je een 316i af gezien het feit dat ie te weinig vermogen heeft. 318i zou beter zijn maar, goed qua onderhoud kan je vervangen draagarmen, rubbers, cardan rubber, motorsteunen, Lekkages, Uiteraard ligt het ook aan hoe goed de auto onderhouden is reflecteerd ook de kosten die je kan krijgen in de toekomst.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”