sinds zojuist een vaag probleem met me CV, op me bijrijdersdeur na gaat alles gewoon open/dicht. Als ik van binnenuit aan de hendel trek doet hij het nog wel maar gaat niet meer vanzelf open.
Het knopje gaat niet stroef naar boven/beneden en als ik op de knop druk voor openen/sluiten zie je hem wel bewegen maar hij doet niks.. iemand enig idee? verder werkt alles perfect
CV probleem
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: CV probleem
Kapotte GM5 module?
-
klexo.e46
ben nog niet zo bekend met de E46 helaas, maar is dat de CV module of het 'motortje' wat in de deur zelf zit? :?
en hoe kan ik het controleren of die stuk is? en waar zit dat ding?
en hoe kan ik het controleren of die stuk is? en waar zit dat ding?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
klexo.e46
bedankt voor de reacties, echter denk ik niet dat het de GM5 module is.
Laatst een tijdje het knopje omhoog/omlaag gedaan via de hendel en uiteindelijk deed hij het weer via de CV.. nu bleef hij gister 'open' staan en kon totaal geen beweging krijgen om de deur op slot te krijgen, na een paar keer aan de hendel trekken kon ik de knop opeens weer indrukken..
Aangezien achter het deurpaneel die 'waterbeschermrand' zit wil ik dat niet zomaar lostrekken als het niet nodig is, maar iemand een idee waardoor de knop zichzelf zo 'vast' kan zetten?
via de hendel werkt het overigens iedere keer prima..
Laatst een tijdje het knopje omhoog/omlaag gedaan via de hendel en uiteindelijk deed hij het weer via de CV.. nu bleef hij gister 'open' staan en kon totaal geen beweging krijgen om de deur op slot te krijgen, na een paar keer aan de hendel trekken kon ik de knop opeens weer indrukken..
Aangezien achter het deurpaneel die 'waterbeschermrand' zit wil ik dat niet zomaar lostrekken als het niet nodig is, maar iemand een idee waardoor de knop zichzelf zo 'vast' kan zetten?
via de hendel werkt het overigens iedere keer prima..
-
DutchPlayer
Nou sinds kort werkt mijn CV ook niet meer via de remote in de sleutel, de CV deed de laaste tijd al een beetje vaag/ niet reageren op de remote knop. Dus ik dacht de batterij, maar helaas, reserve sleutel werkt helaas ook niet.
Zit me nu weer te bedenken, als ik de deuren met de sleutel dicht doe is er verder geen probleem. Dan lijkt het dus niet op een GM5 module probleem. De GM5 module krijgt zijn signaal doorgestuurd via de antenne die in je C stijl zit achter in de auto.
Simpel gezegd, je drukt op de knop van je sleutel remote die een signaal stuurt naar de antenne in de C stijl. Die stuurt vervolgens het signaal naar de GM5 module.
Zit me nu weer te bedenken, als ik de deuren met de sleutel dicht doe is er verder geen probleem. Dan lijkt het dus niet op een GM5 module probleem. De GM5 module krijgt zijn signaal doorgestuurd via de antenne die in je C stijl zit achter in de auto.
Simpel gezegd, je drukt op de knop van je sleutel remote die een signaal stuurt naar de antenne in de C stijl. Die stuurt vervolgens het signaal naar de GM5 module.