Dpower717 zijn Climate Control update (eindelijk)

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
dpower717

Dpower717 zijn Climate Control update (eindelijk)

Bericht door dpower717 » 22 apr 2008, 13:52

Nu al meer dan een half jaar lid van dit forum en nog steeds geen showroom :L
Maar beter laat dan nooit toch ??

Ondertussen is er natuurlijk al wat aan de auto gebeurt maar de oudere foto's moet ik weer even opgraven.
(alhoewel zal wel een paar nieuwe maken :P)
Al eerste ben ik goed begonnen door gelijk een set nieuwe M5 velgen eronder te gooien en plaats van die oerlelijke wieldoppen :r

Daarna heb ik meteen een 16:9 navigatie systeem erin gezet, want wat is dat een prachtding. (tijdelijk alleen het eind resultaat)
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Na hier helemaal tevreden over te zijn, begon het vierkante stuur mijn uitzicht te verpesten en heb ik deze vervangen door het M3 sportstuurtje, en voor degene die twijfelen, dit stuur ligt 10 x lekkerder in de hand
Afbeelding
Daarna nog een originele M binnenspiegel geplaatst en een M voetsteun, vind de ovale spiegel veel mooier en ook de RVS voetsteun haalt de kleuren gelijk een beetje naar boven.

Daarna de door bijna iedereen geplaatste tachoringen gemonteerd met chroom look, persoonlijk vind ik dit een must.

Vervolgens een heel compleet origineel M3 onderstel geplaatst, hier hebben we die wielkasten 7 centimeter moet kloppen. Heb er toen wel voor gekozen om de binnenkant te kloppen, vond 7 cm naar buiten iets te oversized.

Hierna nieuwe geventileerde brembo schijven geplaatst en ferodo softtop raceblokken gemonteerd, en gelijk de klauwtjes maar rood gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Nu het toch wel een beetje de sportlook kreeg, ook gelijk verlagings setje eronder gezet.
Was over het eerste setje niet tevreden maar heb er nu Bilstein onder en dat bevalt goed.

Nu was de bumper aan de beurt na een schade, en heb er een CSL look van Rieger onder gezet.
Bevalt goed maar helaas is de auto nu TE laag, dus zal de vering weer vervangen moeten worden, voor een luchtveer systeem oid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
OMBOUW NAAR CLIMATE CONTROL

Zo, het was ein-de-lijk tijd om het gebeuren goed in te bouwen, ipv het paneeltje te wisselen, was net even te snel tevreden gesteld.

Allereerst moest natuurlijk het hele dashboard gedemonteerd worden, even opsommen in mijn volgorde :

sierlijsten, luchtroosters, navigatie, airco paneel, asbakje, pook, handremconsole, handschoenenkastje, passagier airbag, opbergvakje links, knoppenunit licht, stuur airbag, stuur ( maatje 17 bout) , stuurkappen (torx 20), aanwijzers demonteren, kilometerklok verwijderen, kappen van raamairbags verwijderen en torx losdraaien.

Als het goed is moet je met een beetje heen en weer bewegen je dash kunnen verwijderen.
Dan krijg je als het goed is tijdens de werkzaamheden ongeveer zoiets te zien, althans dat hoop ik voor je ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste 2 zijn het belangrijkst, de 1e geeft aan welke 2 draden je aan elkaar moet solderen, het al eerder in het forum gemelde knip en plak werk en de laatste is het 2e verborgen servomotortje dat juist links zit, dus nee je houdt geen 2 kabeltjes over.

Maar uiteindelijk spreekt alles voor zichzelf, de kabel is volgens mij zo gemaakt, dat je de servomotortjes ook niet verkeerd kan plaatsen, simpelweg omdat anders de kabel te kort is :!

Maar het eindresultaat staat nog niet op de foto die komt nog
Mods die nog moeten gebeuren :

CSL spiegels plaatsen (geplaatst nog geen foto)
BMW Individual of Special Edition lijsten plaatsen.
Nieuwe pook knop (besteld)
Angle Eyes monteren
Ramen voorzien van SL Luminar folie
Dietz 1260

en misschien heeft iemand nog hele mooie tips ??
Laatst gewijzigd door dpower717 op 09 sep 2008, 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW is a pleasure that you never can measure

Couper

Re: Dpower717 zn Sedan

Bericht door Couper » 22 apr 2008, 16:28

Lekker bezig geweest en hij ligt idd lekker laag! Mooi die rode klauwen, geeft een mooi accent :duim:

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 22 apr 2008, 16:37

Jammer van die bumper ja, heb je wel eerst gepast etc.? Rieger is topkwaliteit, maar passen vooraf moet je altijd wel doen en zonodig bijwerken.
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

dpower717

Bericht door dpower717 » 22 apr 2008, 16:42

ja had gepast, maar was even vergeten dat ik hem al 7 centimeter naar beneden had gehaald, en daarbij is de CSL bumper ook nog een stukje lager dan het origineel (|

Heb je trouwens wel de foto's ontvangen van de klep :!
hoop dat ze gelukt zijn ;)

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 22 apr 2008, 21:26

Ziet er vet uit. En wat een mooi kleurtje. Jammer dat je nu weer iets de hoogte in moet.

Mac

Bericht door Mac » 22 apr 2008, 23:09

Dat is wel een mooie lijst met mods die je hebt :amen:
Moet ook zeggen dat het er allemaal erg goed uit ziet! Wel erg laag... :P
Misschien nog een keer een andere bekleding? En heb je last van lekkage in je auto? Zie van die natte plekken onder je pedalen.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 22 apr 2008, 23:20

Mooi man!

Echter vind ik de voorbumper niet zo mooi, lijkt ook niet echt op een echte CSL bumper vind ik.
Mooiste op een Facelift is en blijft gewoon M-Tech II in mijn ogen :amen:

Maar respect voor je werk! En 16:9 en M3 stuur zijn idd onmisbare opties :~
www. M3 register .nl

dpower717

Bericht door dpower717 » 23 apr 2008, 07:25

@mac,

nee ik heb geen last van lekkage hoor, ik kwam net uit de wasbox ;)

dpower717

Bericht door dpower717 » 23 apr 2008, 07:31

@bertus

Tja ik zat idd ook te twijfelen over die bumper, maar ik wilde wel graag van kunstof, degene die er mooier uitzagen waren allemaal van poly .... en poly is niet slecht hoor maar vind het zelf ongeschikt voor de voorbumper zeker.

Guillfort

Bericht door Guillfort » 23 apr 2008, 21:21

:L Een tip, wat dacht je van nieuwe banden.........
en oja zo'n mooie sportieve auto met een sleurhaak???????

Dnl

Bericht door Dnl » 23 apr 2008, 21:41

Waarom heb je geen matten in de auto? Verlaging is wel nice! Bumper is niet echt mijn ding ..
Deze auto schreeuwt om een Mtech II pakket! (h)

dpower717

Bericht door dpower717 » 24 apr 2008, 07:32

nieuwe banden ???
Zal aan de foto liggen, want die liggen er nog niet zo heel lang onder, en ik dacht pas 7000 Km mee gereden.

Wat betreft mn matten, ik heb nog steeds geen tijd gehad om nieuwe plastic dopjes te kopen, dus die mat schoof heel de tijd naar voren, en ja dat Mtech II pakket is zeker heel mooi maar volgens mij hebben al aardig wat mensen zo'n setje :X dus dan maar deze, zal hem waarschijnlijk toch wel een keer eraf rijden.

Das er gewoon om vragen met deze hoogte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”