Uitlaat steekt uit -.-

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Babak Met Wijven

Uitlaat steekt uit -.-

Bericht door Babak Met Wijven » 11 jun 2011, 13:03

Goededag BMW lovers. Ik zit met een probleem....namelijk dat me uitlaat....naja kijk de foto hieronder a.u.b.

Afbeelding

Mijn probleem is. Hij pakt elke drempel, want het steekt uit. Nou ben ik bij de dealer geweest en ik wou het zo goedkoop mogelijk laten maken. Hij kwam eerst met een suggestie van, dat hij het door middel van stoken en hitte het omhoog kon krijgen. (wat dus niet gelukt werd) En toen kwam hij met een suggestie van stukje afzagen en dan weer bij lassen. (Heeft ie niet gedaan...weet ook niet waarom,, vergeten om het te vragen) En nu zegt ie dat het vervangen moet worden.

Nou is mijn vraag aan jullie beste BMW lovers,,,,

Wat moet er dan vervangen worden? ? Zodat ik niet genaaid word door de dealer? ? Spruitstuk? of Katalysator? of iets anders

Wat kan ik het beste doen? ? Ik wil echt niet zoveel mogelijk uit geven...maar ben toch wel bereid om het op de dure manier te laten maken als er geen andere oplossingen zijn.

Tnx ik hoor het van jullie :)

j0eyv

Re: Uitlaat steekt uit -.-

Bericht door j0eyv » 11 jun 2011, 13:51

Hij ziet er ook wel erg rot uit als je het mij vraagt. Ik zou deze afzagen en opnieuw laten lassen. Doe dit niet bij de dealer maar gewoon een bekende.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 12 jun 2011, 10:51

Afbeelding

AdE39

Bericht door AdE39 » 13 jun 2011, 10:07

Hallo BMW vrienden,

Dat een auto normaal op zijn wielen staat, dat dit dan geen problemen geeft, dat is bekend, en op geen enkele drempel.
Helaas, als men de auto gaat verlagen en mooie brede wielen en laag profiel bandjes gaat monteren, tsja, dan zijn die idiote drempels een groot struikelblok, de uitlaat ramt dus elke drempel die hij tegen komt.
Verder geven de drempels ons ook weer meer kosten bij het onderhoud van onze auto's, zoals schokdempers en wielophanging.
Dus een drempel met aangepaste snelheid benaderen is dus geboden.

Verder denk ik dat het er weinig gaat helpen om de uitlaat verder te gaan omhoog brengen, je vloer word ook weer een stuk warmer gestookt door de verder omhoog gebrachte uitlaat.

Het is dus voor de eigenaar ontzettend mooi, die mooie verlaagde bolide, enkel je krijgt er op deze manier helaas een pak problemen bij, erg jammer, die rotte drempels!

Egaliseren die handel, neem een shovel, en maak de drempels met de grond gelijk, een mooie opruiming zal dat wezen!

Het probleem met de uitlaat is dan ook mooi opgelost, die raakt nu niet meer!
Jammer dat dit niet mogelijk is, maar ik begrijp het probleem dus wel, en dat het frustrerend is.

Dat is voor mij de reden dat ik mijn auto niet verlaag, want dan zou ik ook overal blijven steken, en dat zou voor mij ook erg frustrerend zijn.

met vriendelijke groet,
Ad

bilkert35

Bericht door bilkert35 » 13 jun 2011, 11:14

Slaat nergens op AdE39 en daar vraagt ie net om om zulk slap ge......... :on:
Uitlaat hangt zoals je kan zien iets teveel door en zal moeten worden aangepast op een goede manier.
Zoals ik het kan zien is er al eens een stuk tussen gelast alleen niet op de goede manier.
Oude stuk er tussen uit halen en dan eerst de 2 delen eens op de goede hoogte hangen waar het nieuwe stuk tussen komt.
Dan ben je al een heel eind op weg.
Succes er mee.

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 13 jun 2011, 16:48

Bilkert 35 dankje wel voor je commentaar. :duim:

Ik ga denk ik morgen naar de garage langs om een afspraakje te maken hiervoor. :)

Maarem het is dus goed mogelijk dat je gwn een stukje van de uitlaat kunt afkorten en dan weer aan elkaar lassen? Moet je niet met bepaalde dingen rekening houde ? :O

Thank you :)

328iT

Bericht door 328iT » 13 jun 2011, 19:06

Je moet er gewoon een nieuw stuk pijp tussen laten lassen...er is zo te zien al vaker aan de uitlaat * geprutst * ...of is dat nog van de laatste keer dat je m op de drempel stuk reed ?

S6 ermee iig ...mag niet meer als 100,- kosten

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 jun 2011, 21:52

@AdE39: Je standpunt omtrent drempels kan ik het niet anders als helemaal mee eens zijn. Echter in het kader van de bouw kwaliteit, het belang van een mooie strakke onderkant op hogere snelheden en het dichterbij komen van oneffenwegdek dient een uitlaat natuurlijk nooit zo te hangen. Da's overduidelijk een effect, verlaagd of niet het ding hoort zo niet te hangen.

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 13 jun 2011, 22:16

@328iT IS niet echt mee "geprutst". Ik kreeg 2 x een gat in me uitlaat omdat ie hangt zoals ie nu hangt.

Maarem dus rond de 100 euro moet ik uit komen. :D Tnx voor de info :duim:

Adriaan323i

Bericht door Adriaan323i » 19 jun 2011, 18:55

Het beste maar ook meteen het duurste :s is het vervangen van de uitlaat.

Dit omdat de uitlaat helemaal niet meer recht onder de auto te krijgen is.
Kost een beetje maar heb je wel wat. En je kan er weer een jaar of 4 mee rijden voordat je weer iets hebt met je uitlaat.

succes
BMW, Beste Maar Weer!!!

-BMW E34 525i Sedan
-BMW E30 323i Coupe
-BMW E34 530i Touring
-BMW E46 320i Sedan
-BMW E36 323i Touring
-BMW E36 328i Cabriolet
+BMW E36 316i Coupe
+BMW X5 4.4i V8

Babak Met Wijven

Bericht door Babak Met Wijven » 07 jul 2011, 21:58

Ok beste BMW rijders :D Ik wou jullie ff mededelen dat ik jullie wou bedanken voor jullie commentaren.

Ik had uiteindelijk besloten om een hele nieuwe uitlaat onder te zetten.
Dus nieuwe uitlaat bestellt bij de dealer en voila probleem opgelost haha.

Maar goed, ik wou gewoon eventjes mededelen dat ik het dope vond dat jullie mij geprobeerd hadde om te helpen.

Ik ga ff een ritje doen in me BMW. Niet om ergens te gaan..of om stoer te doen of om iemand op te halen. Maar gwn te rijden zonder bestemming.:D:D

Much love and joy BMW :D

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 08 jul 2011, 14:22

zonde, als je toch een nieuwe neemt had je beter een ander merk kunnen nemen.

maar je kan in iedere geval weer normaal cruisen, have fun & drive safe :driving:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”