318 iS LMM
318 iS LMM
Dag allen,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me dan ook even voorstellen. Mijn naam is Nathan, 29 jaar en ik kom uit Groningen.
Sinds januari ben ik in het bezit van een BMW 318 iS Coupe uit 1994.
Ik ben erg blij met de auto, vind hem supermooi maar motorisch gezien loopt-ie niet helemaal lekker.
Stationair loopt-ie onregelmatig, de motor schudt dan ook en het lijkt hem moeite te kosten om niet af te slaan.
Bij de garage heb ik er al verscheide dingen aan laten doen waaronder het vervangen van een (2e hands) LMM. Helaas zonder resultaat. Stationair loopt hij nog steeds matig maar als je eenmaal aan het rijden bent is er niets aan de hand.
Ik heb voor de rest helemaal geen verstand van autotechniek maar toen ik net olie zat te peilen viel het me op dat de LMM die er nu in zit voor een M43 318i gemaakt is. Aangezien dit met mijn 318iS zo'n 25 pk en 8 kleppen verschil oplevert vraag ik me af of dit normaal is.
Mijn vraag luidt dan ook:
Kan een LMM voor een M43 zonder problemen in een M42? En kan dit mijn probleem met het slecht stationair lopen van de motor verklaren?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Groet,
Nathan
Ik ben nieuw op dit forum en zal me dan ook even voorstellen. Mijn naam is Nathan, 29 jaar en ik kom uit Groningen.
Sinds januari ben ik in het bezit van een BMW 318 iS Coupe uit 1994.
Ik ben erg blij met de auto, vind hem supermooi maar motorisch gezien loopt-ie niet helemaal lekker.
Stationair loopt-ie onregelmatig, de motor schudt dan ook en het lijkt hem moeite te kosten om niet af te slaan.
Bij de garage heb ik er al verscheide dingen aan laten doen waaronder het vervangen van een (2e hands) LMM. Helaas zonder resultaat. Stationair loopt hij nog steeds matig maar als je eenmaal aan het rijden bent is er niets aan de hand.
Ik heb voor de rest helemaal geen verstand van autotechniek maar toen ik net olie zat te peilen viel het me op dat de LMM die er nu in zit voor een M43 318i gemaakt is. Aangezien dit met mijn 318iS zo'n 25 pk en 8 kleppen verschil oplevert vraag ik me af of dit normaal is.
Mijn vraag luidt dan ook:
Kan een LMM voor een M43 zonder problemen in een M42? En kan dit mijn probleem met het slecht stationair lopen van de motor verklaren?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Groet,
Nathan
Re: 318 iS LMM
Ik zou om te beginnen de LMM vervangen. Slaat de auto af als je de oliedop eraf haalt? Je kunt eventueel een keer Wynns Injector Cleaner in je auto gooien, verkrijgbaar bij de grotere tankstations. Eventueel een keer de stappenmotor schoonmaken en dergelijke.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Bedankt voor je reactie Joey.
Aangezien ik de LMM al eens vervangen heb wil ik dit liever niet weer doen. Dan blijf ik bezig.
Ik zou dat wel doen als het klopt dat een LMM van een M43 niet op een M42 past.
Dus mijn vraag luidt nogmaals:
Past een LMM van een M43 (318i, 115 pk, 8 klepper) op een M42 (318 iS, 140 pk, 16 klepper)?
Bij voorbaat dank voor reactie(s)!
Groet,
Nathan
Aangezien ik de LMM al eens vervangen heb wil ik dit liever niet weer doen. Dan blijf ik bezig.
Ik zou dat wel doen als het klopt dat een LMM van een M43 niet op een M42 past.
Dus mijn vraag luidt nogmaals:
Past een LMM van een M43 (318i, 115 pk, 8 klepper) op een M42 (318 iS, 140 pk, 16 klepper)?
Bij voorbaat dank voor reactie(s)!
Groet,
Nathan
Kijk even op bmwfans.info of de artikelnrs overeen komen. Wanneer dit niet is zal het dus een andere LMM zijn.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
Loopt ie met de stekker van de LMM los wel normaal stationair?
En inderdaad even de stappenmotor schoonmaken
En inderdaad even de stappenmotor schoonmaken
-- Houdoe wanne --
-
Ja ben ik ook benieuwd naar :p
beetje injector cleaner in je tank gooien
als het probleem voorblijft doen even laten uitlezen (obd diagnose)
kost een paar tientjes en dan weet je precies wat er mankeert aan je auto
als het probleem voorblijft doen even laten uitlezen (obd diagnose)
kost een paar tientjes en dan weet je precies wat er mankeert aan je auto
- pascalmartini
- Contacteer:
ah fijn weer een Groninger op het forum WELKOM!!
ON:
Ben benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost.

ON:
Ben benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost.
BMW 318IS Coupe
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden:
BMW 523i
BMW 323i Coupe Aut
BMW 325i Coupe
BMW 520i
BMW 325 Coupe
Heden: