Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op het forum, en vond het wel tijd om mijzelf voor te stellen.
Ik verander binnenkort van werkgever, en moet dus mijn leaseauto inleveren. Sindsdien ben ik op zoek naar een nette auto.
Mijn vader en broer hebben allebei al een BMW, dus eigenlijk kan ik niet achterblijven.
Ik zou willen gaan voor een diesel, omdat ik een beetje heb zitten rekenen en vergelijken tussen een 320d en een 318i, dat break-even point ligt bij mij bij 12000 per jaar. Daar komt bij dat de benzine variant voor hetzelfde model 1500 tot 2000 euro duurder is.
Ik heb mijn oog laten vallen op een 320 D sedan uit 2002 tot 2004, echter wel met automaat en titan inleg.
Naar mijn idee zijn ze met niet teveel kilometers (denk aan 220-240) vrij schaars, wil je ze nog voor een leuke prijs kunnen vinden.
Ik ben van de week al wezen kijken naar een model, maar die zag er helaas niet uit, vandaag en morgen ga ik wederom kijken, en hoop dat ie voldoet aan mijn eisen, die zijn best kritisch, al weet ik wel dat je bij een 8 jaar oude auto geen nieuwe kunt verwachten.
Ik had laatst een checklist gevonden( misschien niet op dit forum) waar je allemaal op zou moeten letten bij aanschaf van een tweedehands model, ik kan deze echter niet meer vinden. Misschien weet 1 van jullie waar die staat.
Alle tips zijn welkom.
Dennis